کل 26876
2

پدافند زیستی نقش مهمی در مدیریت بحران کشور دارد

  • کد خبر : 73786
  • 10 آبان 1402 - 16:57
پدافند زیستی نقش مهمی در مدیریت بحران کشور دارد

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: حوزه پدافند زیستی شامل حوزه‌های انسان، نباتات، غذا و دارو و صنایع مرتبط با آن، محیط‌زیست و منابع طبیعی، آب آشامیدنی و دام و طیور می‌شوند و در این قرارگاه کار عملیاتی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهندس مهدی متقیان در همایش پدافند غیرعامل در حوزه سلامت این دانشگاه که با شعار «به وسعت ایمان، به بلندای امید» در سالن شهید مفتح ستاد دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور دکتر مصری ریاست دانشگاه و جمعی از معاونین و مسئولان و همچنین کارکنان و پرسنل دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: به‌خودی ‌خود طبیعت هوشمند است و قصد ضربه زدن به انسان را ندارد.

مدیرکل پدافندغیر عامل استان قم با بیان اینکه حوادثی همچون سیل و زلزله ربطی به پدافند غیرعامل ندارند، گفت: دسته دوم تهدیدات انسان‌ساز عامدانه و یا سهل انگارانه هستند که با گذشت زمان در حوزه‌های مختلف دائماً در حال تغییراند و باید بر اساس اقتضائات زمان رصد و احصاء شده و به آن‌ها پرداخت.

وی به رصد و احصاء ۵۰۸ سند مهم، اساسی و حیاتی در حوزه‌های مختلف در این سال‌های اخیر اشاره و ابراز داشت: پدافند غیرعامل به لحاظ ساختار و تشکیلات یک کمیته دائمی دارد که در آن دستگاه‌های لشکری و کشوری در حوزه پدافندی کار می کننند؛ در سطح استانی نیز این ساختار و تشکیلات وجود داشته و استاندار مسئول پدافند غیرعامل استان است.

مهندس متقیان به نقش مهم پدافند زیستی در مدیریت بحران کشور اشاره و ابراز داشت: حوزه پدافند زیستی شامل حوزه‌های انسان، نباتات، غذا و دارو و صنایع مرتبط با آن، محیط‌زیست و منابع طبیعی، آب آشامیدنی و دام و طیور می‌شوند و این قرارگاه کار عملیاتی انجام می‌شود که به عهده دانشگاه علوم پزشکی است که در مواقع اضطراری ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی و …پابه کار می‌آیند.

وی رویکردهای مهم پدافند غیرعامل اشاره و اظهار داشت: در این حوزه هشت رویکرد داریم که شامل پدافند زیستی سایبری، پدافند شیمیایی، پدافند هسته‌ای، پدافند کالبدی، پدافند مردم محور، پدافند اقتصادی و پدافند عمومی و آمادگی می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=73786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.