کل 26857
5

واژگونی قایق مهاجران اندونزیایی ۲۸ کشته و ناپدید بر جای گذاشت

  • کد خبر : 16123
  • 04 مرداد 1395 - 12:02
یک قایق حامل بیش از ۶۰ اندونزیایی که به صورت غیرمجاز در مالزی اقامت داشتند هنگام بازگشت به کشورشان در سواحل مالزی واژگون شد و ۸ سرنشین آن در آب های منطقه غرق و ۲۰ نفر دیگر ناپدید شدند.

 این قایق شنبه شب پس از سوار کردن حدود ۶۰ نفر به سمت اندونزی حرکت کرد که در 'سونگی رنگیت' در نزدیکی 'کوتا تینگی' ایالت جوهور واژگون شد و ۳۴ نفر از سرنشینان آن تاکنون نجات یافته اند. 

میلیون ها نفر از شهروندان اندونزیایی به عنوان کارگر در مالزی به صورت قانونی و غیرقانونی فعالیت دارند و در سال یک تا دو بار به کشورشان سفر می کنند. این سفرها بیشتر از مسیر آبی انجام شده و هر سال تعداد زیادی دراین مسیر بر اثر واژگون شدن قایق ها جان خود را از دست می دهند. 

از سوی دیگر تراژدی غرق شدن قایق های کوچکی که مهاجران غیرقانونی را برای یافتن شغل از کشورهای همسایه به ویژه اندونزی وارد مالزی می کنند هر سال تکرار می شود و در این حوادث تلخ سالانه ده ها مهاجر جان خود را از دست می دهند.  

'رحمت عثمان' از مقامات پلیس ایالت 'جوهور' در همسایگی سنگاپور ، گفت که شنبه شب پلیس 'کوتا یتنگی' تماسی برای دریافت کمک داشته که فرد اعلام کرده است یک قایق در آب های 'پانتی باتو' واژگون شده است. 

براساس گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، وی بیان کرد که پس از این تماس نیروهای پلیس و امداد و نجات اقدام کردند که ۳۴ نفراز سرنشین های این قایق نجات یافتند و خود را به ساحل رساندند، اما تا ظهر یکشنبه اجساد ۷ نفر شامل دو مرد و پنج زن بین ۲۰ تا ۴۰ ساله از آب گرفته شد. 

۳۴ مهاجر غیرقانونی نجات یافته شامل ۲۶ مرد و ۸ زن که بین ۲۰ تا ۵۰ سال داشتند، بازداشت و تحویل اداره مهاجرت مالزی شده اند.

این مقام پلیس مالزی با اشاره به اینکه تحقیقات اولیه نشان داد حدود ۶۰ نفر در قایق بوده اند، گفت: این افراد عازم 'باتم' اندونزی بودند که با موج حدود دو متری روبرو شدند و این حادثه رخ داد. 

بر اساس بازرسی های اولیه، تنها سه نفر از ۳۴ فرد نجات یافته دارای گذرنامه بوده و بقیه هیچ مدارک شناسایی نداشتند.   

مالزی براساس برخی آمارها میزبان حدود دو میلیون کارگر غیرقانونی از کشورهای مختلف بویژه اندونزی است که تقریبا به یک زبان صحبت می کنند. 

گفته می شود در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار خدمتکار زن خارجی که بیشتر اندونزیایی و فیلیپینی هستند در مالزی کار می کنند. 

کارگران غیرمجاز تلاش می کنند در ایام خاص مانند ماه رمضان و یا تابستان به صورت غیرقانونی به کشور خود بازگردند و از همین راه بار دیگر وارد مالزی برای ادامه فعالیت شوند که در مسیر دچار امواج دریا شده و تعدادی کشته و یا مفقود می شوند. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.