کل 26883
1

هفت طرح مروری در حوزه آلاینده های زیست محیطی تعریف شد

  • کد خبر : 19767
  • 19 آبان 1394 - 1:06
هفت طرح مروری در حوزه آلاینده های زیستی با هدف ایجاد مرجع برای حمایت از پژوهشگران این حوزه توسط کارگروه آلاینده های زیست محیطی و سلامت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شد.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید مداح دبیر کارگروه آلاینده های زیست محیطی و سلامت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (بنیاد ملی علم ایران) درباره فعالیت های این کارگروه گفت: این کارگروه با اهداف سفارش و پذیرش طرح های پژوهشی در ارتباط با آلودگی های محیطی همچون هوا، صوت، پرتوها، آب و خاک و ارایه نتایج این تحقیقات به همراه راهکارهای کنترل، به مسئولان بالا رتبه کشور و همچنین آگاه سازی مردم نسبت به آثار غیر بهداشتی آلودگی ها و فرهنگ سازی برای کاهش آن ها در سطوح مختلف جامعه سال گذشته تشکیل شد.

مداح افزود: در آغاز فعالیتمان بررسی طرح های حوزه هوا و صوت در برنامه کاری کارگروه قرار داشت اما پس از برگزاری چندین جلسه اولویت های پژوهشی کارگروه در محورهای کلی آلودگی هوا، صوتی، پرتوها، آب، خاک و بهداشت و ایمنی مواد غذایی تعریف شد. 

دبیر کارگروه آلاینده های زیست محیطی و سلامت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی اظهارداشت: علاوه بر حمایت از طرح های پژوهشی این حوزه، در راستای جهت دهی به مسیر تحقیقات پژوهشگران اولویت های پژوهشی را تدوین کردیم تا افراد بر اساس این اولویت ها که مورد نیاز کشور است تحقیقات خود را انجام دهند. 

وی تصریح کرد: بنابراین به تازگی هفت طرح مروری توسط کارگروه تعریف شده است که گزارش آن تا دو ماه آینده مشخص می شود تا بر اساس این گزارش طرح ها، اولویت حمایت و پذیرش طرح های پژوهشی هر حوزه مشخص شود در واقع قرار است این هفت طرح مرجعی برای حمایت از پروژه ها باشد. 

وی با بیان اینکه رسالت کارگروه، هدایت مطالعات و مرور نظام مند آنها به منظور بررسی نتایج پژوهش های موجود است ،گفت: تعیین نیازهای تحقیقاتی برای پوشش کمبودها و تدوین گزارش جامع از وضعیت موجود و تعیین مداخلات هزینه ـ اثربخش به منظور کاهش مواجهه مردم با آلاینده ها و ارایه آن به مسئولان کشور از وظایف دیگر این کارگروه است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.