کل 26904
2

نجات ۴۰ نفر از میان آتش سوزی در مجتمع مسکونی

  • کد خبر : 18630
  • 06 تیر 1394 - 23:48
آتش سوزی خودروهای سواری در پارکینگ یک مجتمع مسکونی در خیابان نبرد شمالی با نجات ۴۰ نفر از ساکنان ساختمان، مهار و خاموش شد.

ساعت ۲:۴۲ بامداد امروز در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی چند دستگاه خودروی سواری در پارکینگ یک مجتمع مسکونی ۵ طبقه و محبوس شدن ساکنان این ساختمان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۲۴، ۴۸ و ۱۱۳ را به همراه گروه امداد و نجات ۲، تشک نجات، خودروی دستگاه تنفسی و یک دستگاه بالابر به خیابان نبرد شمالی، کوچه فراهانی اعزام کرد.


علیرضا چراغی مدیر منطقه ۸ عملیات که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در پارکینگ یک مجتمع مسکونی ۵ طبقه چند دستگاه خودروی سواری به دلیل نامعلوم دچار آتش سوزی شده بودند و دود و شعله زیادی از آنجا به بیرون زبانه می کشید، و دود ناشی از آتش سوزی به راه پله ها نیز سرایت کرده بود و ساکنان در واحدهای مسکونی خود و راه پله ها محبوس شده بودند.


وی افزود: آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند، که گروه اول ابتدا جریان برق را قطع کرده و با استفاده از دستگاه تنفسی و تجهیزات آبرسانی مشغول مهار و خاموش کردن آتش سوزی شدند و گروه دیگر نیز اقدام به انتقال ۴۰ نفر از ساکنان ساختمان به خارج از محل آتش سوزی کردند.


چراغی خاطرنشان کرد: بنا به نظر شاهدان چندین نفر دیگر در واحدهای مسکونی محبوس شده بودند که آتش نشانان پس از جستجوی دقیق از همه واحدها، ۶ نفر از جمله یک پیرمرد ۹۰ ساله و یک کودک ۴ ساله را که به علت دود گرفتگی قادر به تنفس و خارج شدن از ساختمان نبودند را با استفاده دستگاه تنفسی خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.


گفتنی است: پس از خاموش شدن آتش سوزی آتش نشانان بااستفاده از چندین دستگاه فن هواده اقدام به تخلیه کامل دود از ساختمان کرده وبا ارائه تذکرات ایمنی لازم به ساکنان ساختمان به ماموریت خود پایان دادند. (پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=18630

نوشته های مشابه

14تیر
محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند
دیوید جان از کره جنوبی در ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری:

محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند

14تیر
بومی سازی تکنولوژی روز دنیا در حوزه ایمنی را در دستورکار قرار دهیم
محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد:

بومی سازی تکنولوژی روز دنیا در حوزه ایمنی را در دستورکار قرار دهیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.