کل 26895
0

نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات تفتان

  • کد خبر : 14146
  • 08 فروردین 1396 - 17:56

رئیس جمعیت هلال احمر خاش سیستان و بلوچستان بیان کرد : امدادگران عملیات امداد و نجات کوهستان این جمعیت در یک عملیات امدادی توانستند ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان را نجات دهند.

محمدامین حسین زهی اضافه کرد : در یک عملیات ۱۲ساعته در کوهستان، ۲ کوهنورد کرجی که در ارتفاعات تفتان راهشان را گم کرده بودند توسط نیروهای جمعیت هلال احمر خاش نجات پیدا کردند.

وی اظهار بیان کرد: این ۲ کوهنورد زن و مرد ۲۸ و ۳۰ ساله روز شنبه به قله تفتان صعود کرده بودند و اطلاعی از آنان در دست نبود که امدادگران طی یک عملیات با سه تیم عملیاتی و ۱۳نفر نجاتگر از قسمت های مختلف کوه تفتان صعود کردند تا توانستند آنان را پیدا کنند.

وی در ادامه گفت : برای انجام برنامه های صعود به تفتان در اختیار داشتن راهنما، امکانات و تجهیزات امدادی و کوهنوردی و لباس و پوشاک مناسب در این فصل از سال ضروری است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش گفت: همچنین امدادگران این جمعیت روز گذشته در اقدامی انسان دوستانه به یک خانواده با تابعیت پاکستانی که زیر باران و در اطراف بیابان های این شهرستان گرفتار شده بودند خدمات امدادی ارائه دادند.

قله تفتان تنها آتشفشان نیمه فعال کشور و معروف به بام شرق ایران واقع در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان همه ساله پذیرای کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی است.

شهرستان ۱۷۳ هزار نفری خاش از ۲ شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و ۱۱ دهستان تشکیل شده و در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار – زاهدان – میلک واقع شده است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.