کل 26890
1

نجات ۱۳۰ نفر از ساکنان یک مجتمع بزرگ مسکونی از میان دود و حرارت

  • کد خبر : 14776
  • 12 دی 1395 - 21:59

انتشار دود ناشی از آتش سوزی یک خودرو سواری در پارکینگ یک مجتمع بزرگ مسکونی در جنوب شرق تهران موجب گرفتار شدن ده ها نفر از ساکنان در طبقات و واحدهای مسکونی شد.

آتش نشانان در این حادثه توانستند بیش از ۱۳۰ نفر مرد، زن و کودک را از میان دود و حرارت نجات داده و به بیرون ساختمان انتقال دهند.

طی اطلاع رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی ساکنان یک مجتمع مسکونی، بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای ۹۹ و ۲۱ به همراه خودروهای تشک نجات و حامل دستگاه های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت ۹:۳۴ دقیقه صبح امروز به بزرگراه شهید محلاتی، میدان شهید غیاثی رهسپار شدند.

به گفته مجید الوندی رئیس ایستگاه ۲۱ آتش نشانی تهران، این حادثه در قسمت پارکینگ یک مجتمع مسکونی که دارای چهار ساختمان پنج طبقه است اتفاق افتاد و درجریان آن یک دستگاه خودرو سواری سمند به علت نامعلومی طعمه حریق شد.

وی با اعلام این که دود بسیارغلیظ ناشی از این آتش سوزی به راهروها و طبقات این مجتمع مسکونی نفوذ کرده بود، بیان کرد : با توجه به قرار داشتن ۱۵ دستگاه خودرو سواری دیگر در این پارکینگ، نیروهای آتش نشانی بی درنگ به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان برق و گاز، وارد پارکینگ شدند و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده، آتش سوزی خودرو را مهار و کاملاً خاموش کردند و همچنین از سرایت شعله های آتش به خودروهای دیگر جلوگیری به عمل آوردند

رئیس ایستگاه آتش نشانی ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان وارد طبقات و واحدهای مجتمع مسکونی شدند و پس از جستجو و یافتن افراد محبوس شده، ابتدا آنان را به پشت بام انتقال داده و سپس به خارج از ساختمان منتقل کردند.

الوندی با اشاره به اینکه شمار افراد نجات یافته در این حادثه به ۱۳۰ نفر رسید، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچکس آسیب جانی نرسید و همه ساکنان به سلامت نجات پیدا کرده و به خارج از ساختمان و محل امن انتقال یافتند.

گفتنی است علت بروز این آتش سوزی هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14776

نوشته های مشابه

14تیر
محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند
دیوید جان از کره جنوبی در ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری:

محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند

12تیر
دریافت مجوز استخدام ۵۰۰۰ نیروی آتش نشانی در سراسر کشور
معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد

دریافت مجوز استخدام ۵۰۰۰ نیروی آتش نشانی در سراسر کشور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.