کل 26883
2

نجات ۱۲ نفر از چنگال قاتل خاموش در اصفهان

  • کد خبر : 14546
  • 11 بهمن 1395 - 0:28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از مسمومیت ۱۲ نفر در استان اصفهان براثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

غفور راستین رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بیان کرد: در تماسی با اتاق فرمان ۱۱۵ اعلام شد که ۴ نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان داران بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، سطح هوشیاری خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه نشت CO از آبگرمکن منزل بوده است، اضافه کرد: تمامی مصدومان که ۲ زن، یک مرد و یک کودک بودند، پس از دریافت خدمات درمانی اورژانس پیش‌بیمارستانی، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: در حادثه‌ای دیگر حدود ساعت ۱۸ و ۲۶ دقیقه نیز یک مرد و یک زن، بر اثر روشن کردن زغال در محیط بسته در باغ بهادران اصفهان، دچار مسمومیت با CO شدند که امدادرسانی به این افراد توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی انجام شد.

راستین گفت: ساعت ۲۱ و ۴۱ دقیقه هم ۳ زن در خیابان درخشانِ اصفهان براثر انتشار گاز منوکسیدکربن از لوله بخاری، مسموم شدند که این مصدومان هم پس از انجام اقدامات درمانی فوریت‌های پزشکی توسط واحد امدادی اورژانس ۱۱۵، توسط آمبولانس به بیمارستان عیسی بن مریم منتقل شدند.

وی ادامه داد: دو حادثه گازگرفتگی جداگانه در شهر درچه و فولادشهر ۲ خانم و یک کودک را راهی بیمارستان کرد.

راستین در پایان برای پیشگیری از گازگرفتگی توصیه کرد همه خانواده ها لوله بخاری های موجود در داخل و بیرون از ساختمان را بررسی کرده و از ذغال برای گرمایش استفاده نکنند.

گفتنی است علایم مسمومیت با گاز مونوکسید کرین شامل: سردرد ، سرگیجه، تهوع و آبریزش بینی می باشد. در صورت مشاهده این علایم بایستی به سرعت به فضای بیرون و هوای آزاد رفت و در صورت ایجاد کاهش هوشیاری در افراد سریعا از مرکز فوریتهای پزشکی با گرفتن شماره ۱۱۵ امدادخواهی کرد.(ایمنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.