کل 26895
1

نجات ۱۲ شهروند از آتش سوزی پارکینگ یک ساختمان مسکونی

  • کد خبر : 13540
  • 23 تیر 1396 - 20:23

۱۲ زن و مرد از ساکنان یک ساختمان ۵ طبقه مسکونی که بامداد امروز در معرض دود ناشی سوختن چندخودرو در قسمت پارکینگ آن قرار گرفته بودند ، توسط آتش نشانان نجات یافتند.

ساعت ۰۵:۵۰ دقیقه صبح امروز تعدادی از شهروندان در تماس با سامانه ۱۲۵ ازوقوع آتش سوزی خودرو ها در پارکینگ ساختمان مسکونی خبردادند.

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله نیروهای آتش نشانی ایستگاههای ۲۷ ، ۱۰۲ و ۱۰۰ به همراه بالابر و خودرو حامل دستگاه تنفسی را به شهرزیبا ، بلوار تعاون ، بلوار آلاله ، خیابان شربیانی و خیابان نیلوفر اعزام کرد.

حسین حسین بیگی مدیر منطقه ۱ عملیات آتش نشانی تهران که با حضور در محل حادثه فرماندهی نیروهای عملیات را برعهده داشت، بیان کرد : در قسمت پارکینگ یک ساختمان پنج طبقه مسکونی ۱۰ واحدی ، سه دستگاه خودرو سواری شامل پژو ۴۰۵ ، سمند و ام وی ام شاسی بلند دچار آتش سوزی شده و دود غلیظی نیز تمامی راهروها و واحدهای مسکونی در طبقات این ساختمان را فراگرفته بود.

وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی در طبقه منفی یک این ساختمان رخ داده بود، افزود: دراین حادثه همچنین تعداد هفت انباری در قسمت پارکینگ ساختمان کاملا شعله ور بود.

این مدیر آتش نشانی با اعلام اینکه چندین نفر از ساکنان قبل از رسیدن آتش نشانان از ساختمان خارج شده و تعدادی از آن ها در ساختمان محبوس شده بودند، تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از تجهیزات فردی و لوله های آبرسانی، در میان دود سیاه و غلیظ از دو مسیر راهرو و ورودی پارکینگ، خود را به کانون آتش در طبقه منفی یک رساندند و آتش سوزی خودروها و انباری ها را مهار و کاملاً خاموش کردند.

حسین بیگی اظهار کرد: همزمان گروه دوم آتش نشانان با استفاده از دستگاه های تنفسی به طبقات بالایی رفتند و پس از جستجوی فراوان موفق شدند ۱۲ نفر از سکنه ساختمان که زن و مرد بودند را ازپشت بام به وسیله بالابر و نیز از داخل واحدهای مسکونی از طریق راهروهای ساختمان خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.

وی با اشاره به اینکه باخاموش شدن آتش گروهی از کارشناسان آتش نشانی منطقه به بررسی علت بروز این حادثه پرداختند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این آتش سوزی به هیچ یک از ساکنان آسیبی وارد نشد و تنها خسارت مالی برجای ماند.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=13540

نوشته های مشابه

14تیر
محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند
دیوید جان از کره جنوبی در ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری:

محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند

12تیر
دریافت مجوز استخدام ۵۰۰۰ نیروی آتش نشانی در سراسر کشور
معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد

دریافت مجوز استخدام ۵۰۰۰ نیروی آتش نشانی در سراسر کشور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.