کل 26857
0

نجات ۱۲ دریانورد ایرانی از خطر غرق شدن در آبهای خلیج فارس

  • کد خبر : 17552
  • 07 دی 1394 - 2:48
 معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان ۱۲ نفر دریانورد سرنشین دو فروند لنج باری ایرانی در آب های این استان در دو عملیات جداگانه در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مهدی نوفرستی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از این لنج ها با بار خودرو از بندر شارجه به سمت بندرلنگه در حرکت بود ، که به علت مواجه شدن با شرایط نامساعد جوی، در فاصله ۱۹ مایلی جنوب بندر لنگه دچار نقص فنی و آبگرفتگی شد. 

وی افزود: به محض دریافت پیام اضطرار این شناور، شناور ناجی به موقعیت سانحه اعزام و با اقدام به موقع تیم جستجو و نجات و همکاری خوب همیاران ناجی، هر شش نفر دریانورد سرنشین این لنج در شرایط نامساعد جوی از خطر غرق شدن نجات یافتند و یدک کشی لنج مضطر نیز از طریق شناور هادی به انجام رسید. 

نوفرستی تصریح کرد: در حادثه ای دیگر نیز، یک لنج باری حامل مواد غذایی با شش نفر سرنشین در مسیر دریانوردی خود از دبی به بندر دلوار در استان بوشهر، در آب های جنوب جزیره هندورابی به گل نشست. 

وی اضافه کرد: بلافاصله پس از اطلاع یافتن مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان در پی اعلام اضطرار ناخدای لنج مذکور، شناور ناجی به موقعیت اعزام و هماهنگی لازم با شناورهای عبوری و همچنین همیاران ناجی در منطقه چیرویه بندر لنگه صورت گرفت و چهار نفر از سانحه دیدگان توسط قایق های محلی و دو سرنشین دیگر توسط لنج های عبوری از خطر غرق شدن نجات یافتند. 

نوفرستی با اشاره به انتقال ۱۲ نفر سرنشین این دو لنج سانحه دیده به بندر لنگه و جزیره کیش ، گفت: وضعیت عمومی نجات یافتگان خوب است و تنها یک نفر از آنها به دلیل شکستگی دست، تحت مداوا قرار دارد. 

لازم به ذکر است، اداره کل هواشناسی هرمزگان در اخطاریه شماره ۱۷ خود نسبت به طغیان رودخانه های فصلی به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان و متلاطم بودن دریا هشدار داده بود.  

این اداره کل روز جمعه در این اخطاریه اعلام کرده بود: پیرو اطلاعیه شماره ۴۲ مورخه دوم دیماه ،بررسی نقشه های جدید هواشناسی تقویت سامانه ناپایدار را بر روی استان هرمزگان و جنوب کشور نشان می دهد.  

بر این اساس بارندگی گاه به صورت رگباری همراه با رعد برق پیش بینی می شود و آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه های فصلی بویژه در مناطق غربی وشمالی استان وجود دارد با توجه به این شرایط توصیه می شود از قرار گرفتن در حریم رودخانه ها خودداری شود.  

طی این مدت (سوم تا پنجم دیماه) آبهای خلیج فارس ، دریای عمان ، تنگه هرمز متلاطم خواهد شد که توصیه می شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت گیرد.  

شدت بارندگی در این مدت در برخی از نقاط استان به حدی بوده که موجب قعطی راه های ارتباطی روستاها با مراکز شهرستان ها به ویژه در مناطق غربی و شمالی شد.  

بر اثر شدت بارندگی مدارس شیفت صبح و عصر بندرعباس مرکز استان هرمزگان در روز شنبه تعطیل شد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.