کل 26890
2

نجات لنج باری در بندر گناوه

  • کد خبر : 17618
  • 29 آذر 1394 - 4:17
رئیس اداره بنادر و دریانوردی شهرستان گناوه استان بوشهر گفت: یک فروند لنج باری با گنجایش ۱۵۰ تن بار که در اسکله بندر گناوه دچار حادثه شده بود؛ پس از ۴۸ ساعت عملیات امداد رسانی از غرق شدن نجات یافت.

نورالله اسعدی افزود: این شناور به دلیل بارگیری نادرست و آگاهی نداشتن کارکنان آن از زمان جزر دریا درحال غرق شدن بود که با اطلاع رسانی بموقع قایق قیام ۷ و نیروهای آتش نشانی این بندر در محل حاضر و پس از ۴۸ ساعت تلاش شبانه روزی، این شناور را به تعادل اولیه برگرداندند.  

وی بیان کرد: نیروهای امدادی اداره بنادر و دریانوردی گناوه همراه با ۳۰ کارگر با استفاد از سه دستگاه جرثقیل در ابتدا با تخلیه بار این لنج، کار سبک سازی آن را انجام دادند و پس از آن با استفاده از چند موتور، آب موجود در آن را تخلیه کردند.  

اسعدی یادآور شد: قرردادن بالن زیر شناور برای بالا آمدن لنج از سطح دریا و بهره گیری از مد دریا از جمله اقدام هایی بود که برای نجات این لنج صورت گرفت.  

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی اطلاع رسانی بموقع دارای اهمیت زیادی است یادآور شد: صیادان و ملوانان درصورت روبه رو شدن با حادثه می توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۵۰ با واحد جست وجو و نجات اداره بندر تماس بگیرند. 

شهرستان گناوه با ۹۲ هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.