کل 26853
2

نجات جان ۲ کارگر در آتش سوزی تولیدی پوشاک

  • کد خبر : 19204
  • 22 دی 1396 - 20:46

۲ کارگر که در آتش سوزی کارگاه تولیدی پوشاک در خیابان انقلاب اسلامی درمیان دود و آتش گرفتار شده بودند با تلاش نفسگیر آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافتند.

در پی بروز آتش سوزی در یک کارگاه تولیدی پوشاک و تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۱۴:۵۱ دقیقه دیروز آتش نشانان ایستگاه های ۱۸، ۴۶، ۱۱۸ و گروه امداد و نجات ۱ به همراه خودروی بالابر، خودروهای حامل دستگاه های تنفسی و تشک نجات و نیز تانکر آب را به محل حادثه در خیابان انقلاب اسلامی، تقاطع خیابان حافظ اعزام کرد.

امیر هاتفی مدیر منطقه ۵ عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه کنترل و فرماندهی نیروهای اعزامی را بر عهده داشت، در این باره بیان کرد : محل حادثه یک ساختمان قدیمی سه طبقه به مساحت تقریبی ۳۰۰ متر مربع با سقف شیروانی بود که از این ساختمان برای تولیدی پوشاک استفاده می شد.

وی با اشاره به این که به هنگام رسیدن آتش نشانان این کارگاه کاملا در حال سوختن بوده و هر لحظه نیز بر وسعت آن افزوده می شد، در مورد عملیات نیروها ادامه داد : آتش نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات ایمنی و دستگاه های تنفسی وارد ساختمان و محل آتش سوزی شده و در همان لحظات اولیه موفق شدند دومرد ۲۷ و ۴۵ ساله را که در داخل ساختمان در میان دود و آتش بدام افتاده بودند، به سلامت خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دهند.

هاتفی درادامه اظهار داشت: همزمان گروه های دیگری از آتش نشانان پس از یافتن کانون آتش سوزی در اقدامی سریع، شعله های سرکش آتش را مهار و خاموش کرده و از سرایت آن به ساختمان ها و تولیدی های مجاور جلوگیری کردند.

مدیر منطقه ۵ آتش نشانی اظهار کرد: آتش نشانان به سرعت با استفاده از نردبان های هیدرولیکی خود را به پشت بام و سقف شیروانی رسانده و با بکارگیری تجهیزات مخصوص، قسمت هایی از سقف شیروانی را برش داده و عملیات تخلیه دود را انجام دادند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با عملیات دقیق و سریع آتش نشانان از گسترش آتش سوزی و خسارت مالی بیشتر جلوگیری شد و درنهایت این عملیات بدون بروز خسارت جانی مهار و خاموش شد.

گفتنی است؛ کارشناسان علت یابی منطقه ۵ عملیات پس از خاموش شدن کامل این آتش سوزی بلافاصله به بررسی علت آن پرداختند که البته احتمال می رود این آتش سوزی به هنگام ایزوگام کردن پشت بام و شیروانی ساختمان رخ داده باشد.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.