کل 26876
4

مواد شیمیایی خطرناکی که از دید مخفی هستند

  • کد خبر : 34001
  • 05 آبان 1399 - 13:51
مواد شیمیایی خطرناکی که از دید مخفی هستند

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGE

 

ایمنی فرآیند

اکتبر ۲۰۲۰

 

مواد شیمیایی خطرناکی که از دید مخفی هستند

ایمنی فرآیند - اکتبر 2020

در تاریخ ۴ آگوست ۲۰۲۰ انفجار مهیبی در بیروت لبنان بوقوع پیوست که در اثر آن ۱۶۰ نفر کشته، ۵۰۰۰ نفر مجروح وتقریباً ۳۰۰۰۰۰ نفر خانه و سرپناه خود را از دست دادند.* در حال حاضر تخمینی از میران خسارات و یا علت انفجار در دست نیست. نیترات آمونیوم، ماده ای است که بطور متداول در کشاورزی و در صنعت معدن نیز به عنوان ماده انفجاری استفاده می شودتقریباً. ۲۷۵۰ تن ۳۰۳۰) تن آمریکا) نیترات آمونیوم در انباری به مدت ۶ سال نگهداری میشد. مقامات محلی از وجود این مواد و زمان نگهداری آن مطلع بوده اند، ولی تلاشی برای مدیریت این مواد صورت نگرفته است. بدنبال حادثهِ انفجار در بندر بیروت برخی از بنادر اقداماتی را به منظور حذف و یا محدود کردن نیترات آمونیوم انجام داده اند. (منبع: روزنامه واشنگتن پست ۲۱ آگوست ۲۰۲۰)

اغلب، در بازدید های روزانه برخی از موارد از «نگاهمان» مخفی می ماند چون شرایط برای مدت طولانی همین گونه بوده است. این موضوع بیش از ضبط و ربط باعث نگرانی است . نگهداری صحیح مواد شیمیایی بخصوص وقتی احتمال تغییر ماهیت ماده وجود دارد بسیار مهم و ضروریست.

آیا در محیطِ شما بشکه یا ظروف محتوی مواد شیمیایی وجود دارد که برای مدت طولانی از آن استفاده نشده است؟ آیا تاکنون به برچسب آنها توجه کرده اید؟

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

دانلود نسخه انگلیسی

دانلود نسخه فارسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=34001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.