کل 26853
1

مهار نشت شدید گاز از مخزن اکسیژن ۱۰ هزار لیتری

  • کد خبر : 18141
  • 17 مهر 1394 - 23:31
مخزن بزرگ اکسیژن بیمارستانی در غرب تهران که در پی نشست زمین دچار شکستگی و نشت گاز شده بود با انجام اقدامات ایمنی توسط آتش نشانان از ادامه انتشار گاز اکسیژن جلوگیری شد.

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی روز چهارشنبه با دریافت خبر بروز این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاههای ۶۸، ۱۰۰ و گروه ویژه امداد و نجات هزمت را به محل حادثه در بزرگراه همت اعزام کرد.

علی کاظمی رئیس ایستگاه ۱۱۱ آتش نشانی که با حضور در محل حادثه بر عملیات نیروها نظارت داشت، دراین خصوص اظهار داشت: این حادثه به دنبال نشست زمین به عمق ۵۰ سانتی متر در زیر مخزن اکسیژن ۱۰ هزار لیتری بیمارستان اتفاق افتاد که در اثر آن، بدنه و لوله های متصل به این مخزن صدمه دید و گاز اکسیژن از محل ترک ها و شکستگی ها به بیرون نشت پیدا کرد.

وی ادامه داد: دراین حادثه با توجه به ویژگی های حادثه، عملیات ایمن کردن محل توسط آتش نشانان دو ایستگاه و همچنین تیم مقابله با حوادث مواد شیمیایی (گروه هزمت) سازمان آتش نشانی تهران مبتنی بر طراحی و استقرار سامانه فرماندهی حادثه، پیاده سازی شد.

کاظمی اظهار کرد: در آغاز، کارکنترل و مهار مخزن ۱۰ هزار لیتری اکسیژن با تلاش نیروهای آتش نشانی با استفاده از دو دستگاه جرثقیل دستی (تیفور) با موفقیت انجام و وضعیت این مخزن بزرگ تثبیت شد و امکان شکستگی شریانات به حداقل رسید.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی اولیه، بلافاصله با استفاده از تجهیزات مخصوص از ادامه نشت گاز اکسیژن جلوگیری و سپس باقیمانده گاز اکسیژن را به مکان دیگری تخلیه کردند که با این اقدام به موقع سازمان آتش‌نشانی، از خطر بزرگ انفجار و آتش سوزی جلوگیری شد.

رئیس ایستگاه ۱۱۱ آتش نشانی خاطرنشان کرد: این عملیات بر اساس برنامه ریزی حادثه به مدت ۶ ساعت ارزیابی شده بود که با سرعت عمل آتش نشانان و با دقت زیاد، ظرف کمتر از ۵ ساعت به پایان رسید. (پایگاه خبری ۱۲۵)

 

  alt=””

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=18141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.