کل 26888
2

مهار آتش سوزی گسترده انبار بزرگ پارچه و پوشاک و نجات ۲۰ نفر

  • کد خبر : 13370
  • 21 مرداد 1396 - 18:17

آتش سوزی گسترده در یک انبار بزرگ پارچه و پوشاک، موجب محبوس شدن ۲۰ نفر از شهروندان شد.

با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی شهروندان، بلافاصله نیروهای چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو حامل دستگاه های تنفسی، نردبان هیدرولیکی و تشک نجات با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت ۱۱:۰۱ صبح امروز به خیابان ولی عصر(عج)، پایین تر از چهار راه ولی عصر(عج) اعزام شدند.

واحد کیانی مدیر منطقه پنج عملیات آتش نشانی که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت، بیان کرد : در قسمت زیر زمین یک ساختمان چهار طبقه یک انبار ۳۰۰ مترمربعی مملو از طاقه های پارچه و انواع پوشاک دچار آتش سوزی شده و دود بسیار غلیظی طبقات بالایی و راهروها را در بر گرفت.

وی در ادامه افزود : همه واحدهای این ساختمان با کاربری تولیدی پوشاک و البسه فعالیت داشتند و تعداد زیادی کارکنان و شهروندان در میان دود غلیظ در این طبقات محبوس بودند.

مدیر منطقه پنج عملیات آتش نشانی اظهار کرد: نیروهای آتش نشانی به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از ایمن سازی و قطع جریان برق و گاز ساختمان، با بکارگیری تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی خود را به قسمت زیر زمین رساندند و مشغول مهار آتش سوزی شدند.

کیانی در پایان اضافه کرد : همزمان گروه دیگری از آتش نشانان پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، به منظور جستجو برای نجات محبوسان وارد ساختمان شدند و در کوتاه ترین زمان ممکن ۲۰ نفر مرد و زن را به سلامت از ساختمان خارج کردند.

گفتنی است؛ در این حادثه یک خانم جوان دچار دود زدگی شده بود که برای مداوا تحویل امدادگران اورژانس شد و نیروهای آتش نشانی با تلاش همه جانبه آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند و از سرایت آتش به نقاط دیگر ساختمان جلوگیری به عمل آوردند.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=13370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.