کل 26902
3

معاون وزیر کار: زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری کاهش یافت

  • کد خبر : 78249
  • 02 اسفند 1402 - 15:51
معاون وزیر کار: زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری کاهش یافت

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با استقرار سامانه جامع روابط کار و تلاش بی‌وقفه کارشناسان زمان رسیدگی به پرونده‌ها در مراجع حل اختلاف کار کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از تسنیم، علی‌حسین رعیتی‌فرد شامگاه سه‌شنبه در همایش سراسری مسئولان روابط کار ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها در عسلویه با تبریک میلاد باسعادت امام زمان(عج) حوزه روابط کار را پر چالش و مهم دانست و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم حوزه روابط کار، اجرا صحیح قوانین و مقررات کار و حل و فصل اختلافات کارگری برای کاهش اختلافات است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فضاهای کارگری در کشور مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تعطیلی و اعتصاب کارگری دیگر وجود ندارد و این نشان می‌دهد اقدامات مهم و خوبی در رسیدگی به حقوق کارگر و کارفرما انجام شده است.

وی توانمندسازی و آموزش شرکای اجتماعی در حوزه‌های کارگری را یک ضرورت دانست و بیان کرد: سالانه ۸۰۰ هزار شاکی و متشاکی به هیئت‌های حل اختلاف این مجموعه برای رسیدگی به مشکلات و حل اختلاف‌ها مراجعه می‌کنند.

رعیتی‌فرد باتأکید بر توجه به رضایت‌مندی دعاوی در حل اختلافات حوزه کارگری در صدور رأی اضافه کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌های این اختلافات باید کاهش یابد هر چند این مهم در استان‌های مختلف از ۴۰ به ۳۰ روز رسیده است. باید نظارت به مشکلات جامعه کارگری و حل اختلاف و افزایش فرهنگ صلح و سازش افزایش یابد.

رعیتی‌فرد با اشاره به واحدهای مشمول طبقه‌بندی مشاغل تصریح کرد: اجرا طرح طبقه‌بندی مشاغل در عدالت پرداخت حقوق، اکنون یک‌هزار واحد کارگری مشمول این طرح شده‌اند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توازن و تعادل بین جامعه کارگری و کارفرمایی را تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت‌های موجود، دغدغه و نگرانی‌های جامعه کارگری و کارفرمایی به حداقل رسانده شود. یکی از اقدامات مهم بررسی دقیق و دسته‌بندی مسائل و چالش‌های اجرا طرح مشاغل سخت و زیان‌آور و اصلاح قوانین و مقررات آن است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=78249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.