کل 26883
0

معاون ابتکار: امروزه بحران های محیط زیست کم نیستند

  • کد خبر : 19851
  • 27 مرداد 1394 - 20:10
معاون پارلمانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروزه تمام دنیا از جمله ایران با چالش های محیط زیستی مواجه هستند و بحران در این زمینه کم نیستند.

محمد مجابی عصر روز دوشنبه در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت افزود: آب، هوا، خاک و تنوع زیستی منابع حیاتی هستند که امروز بحران های زیادی گریبانگیر آنها شده است.

وی اظهار کرد: آلودگی هوا و وقوع گرد و غبار بر کسی پوشیده نیست که نتیجه بحرانی بودن منابع آبی در دنیا و کشور ما است.

مجابی ادامه داد: همچنین روزانه شاهد انقراض گونه های جانوری و گیاهی زیادی هستیم که نشان دهنده وضعیت بحرانی تنوع زیستی است.

وی تاکید کرد: اگر چه جامعه جهانی با بحران محیط زیست مانند تغییرات اقلیم و گرم شدن زمین مواجه است اما در بسیاری موارد با برنامه ریزی توانسته تاثیر این بحران را کم کند.

وی با اشاره به اقدامات سازنده ای در کشور در راستای حفظ محیط زیست گفت: در قانون اساسی کشور ما و در اصل ۵۰ حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی تلقی می شود.

وی ادامه داد: اگر به عدالت اعتقاد داریم باید نسبت به بهره برداری از محیط زیست و منابع طبیعی عادلانه رفتار کنیم.

مجابی گفت: یکی از محورهای مورد توجه در دولت یازدهم بحث محیط زیست است و رییس جمهوری این دولت را دولت محیط زیستی اعلام کرد.

معاون پارلمانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه بحث محیط زیست به عنوان یکی از مباحث محوری و خاص قلمداد می شود و سیاست های کل نظام در حوزه محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است که این خود نشان دهنده اهمیت دادن دولت یازدهم به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست است که امیدواریم به زودی ابلاغ شود. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.