کل 26877
2

مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مادر جوان و دختر خردسالش

  • کد خبر : 17886
  • 28 آبان 1394 - 2:53
با حضور به موقع آتش نشانان مادر و دختری که بر اثر استشاق گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شده بودند از مرگ حتمی نجات یافتند.

در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر احتمال گاز گرفتگی ساکنان ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۲۱:۱۴ شب گذشته آتش نشانان ایستگاه ۱۷ را به محل حادثه در خیابان تکاوران، خیابان ۱۴ شرقی اعزام کرد. 

بر اساس این گزارش، محل حادثه یک ساختمان ۸ طبقه مسکونی با دو طبقه پارکینگ بود که ۳۰ واحد مسکونی را در ۶ طبقه در خود جای داده بود. در این حادثه ساکنان طبقه دوم که یک مادر ۳۰ ساله و دختر۱ ساله بودند دچار علائم مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شده بوند. 

در این عملیات آتش نشانان به سرعت خود را به محل حادثه رساندندو هر دو مصدوم را به هوای باز منتقل کردند و پس از ایمن سازی های اولیه به بررسی موارد ایمنی و لوله های تعبیه شده برای آبگرمکن و بخاری پرداختند. 

گزارش بدست آمده از این حادثه حاکی است؛ بسته بودن تمام منافذ و درب و پنجره ها و استفاده از آبگرمکن دیواری در این منزل کوچک باعث تولید و انتشار گاز مونواکسید کربن شده بود که خوشبختانه با تماس به موقع ساکنان با سامانه ۱۲۵ این حادثه بخیر گذشت. 

گفتنی است؛ آتش نشانان بیش از ۲۰ واحد مسکونی در این مجتمع را از لحاظ ایمنی و به کارگیری وسایل گرمازا بررسی کردند که معلوم شد استفاده از دودکش نامناسب و لوله آکاردئونی منجر به انتشار گاز مونواکسید کربن در تمام طبقات و واحدهای مسکونی شده است. 

آتش نشانان در این عملیات تذکرات و توصیه های لازم را به ساکنان ارائه و بر تعویض هر چه سریعتر دودکش های ساختمان تاکید کردند و با اطمینان از رفع خطر به ماموریت خود پایان دادند.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.