کل 26891
0

مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ۳ نفر در زازران جلال آباد و کرکوند فلکه فولاد

  • کد خبر : 15071
  • 09 آذر 1395 - 22:22

بی احتیاطی و عدم رعایت نکات ایمنی موجب گاز گرفتگی ۳ نفر شد.

بر اساس آمارهای موجود تعداد تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در فصل زمستان به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر از دیگر ایام سال است به نحوی که در سال گذشته از ۶۲۶ کشته مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور تنها ۱۵۹ نفر در نیمه اول سال جان باخته‌اند و باقی این افراد ۴۶۷ نفر در شش ماهه دوم سال جان خود را از دست داده‌اند.

استفاده بهینه از وسایل گرمازا، توجه به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز منوکسید کربن از دودکش این وسایل در کاهش مسمومیت های زمستانی موثر است.  مرگ خاموش با سرما به سراغ خانواده ها هجوم می آورد. منو اکسید کربن در خون به صورت محلول باقی می‌ماند و لازم است که مسمومان به مراکز درمانی منتقل شوند.

مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اورژانس استان اصفهان در این زمینه بیان کرد: بی احتیاطی و عدم رعایت نکات ایمنی گاز گرفتگی و یا خفگی بر اثر استنشاق گازهای سمی، سالانه جان تعدادی از افراد را می گیرد. بر اساس آمارهای موجود تعداد تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در فصل پاییز و بیشتر در زمستان اتفاق می افتد.

غفور راستین اضافه کرد: بر اثر همین بی احتیاطی ها و عدم رعایت نکات ایمنی در زازران جلال آباد خانم ۱۳ ساله ای دچار مسمومیت شد. وقوع این سانحه به دلیل  روشن کردن پیکنیک در حمام بوده است. مسمومیت با گاز co سرگیجه، حالت تهوع و خواب آلودگی را دارد و  از نشانه‌های گاز گرفتگی است. لازم است که خانواده ها به اطفال و سالمندان بیشتر توجه کنند و نسبت به خواب آلودگی آنها حساس باشند.

وی افزود: در کرکوند فلکه فولاد نیز مسمومیت با co گاز ذغال ۲ مرد را مصدوم کرد. نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ بعد از درمان سرپایی مصدومان این سانحه را  به بیمارستان محمد رسول الله مبارکه و مصدوم زازران جلال آباد را به بیمارستان شهید اشرفی خمینی شهر انتقال دادند.(ایمنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=15071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.