کل 26853
0

مرگ بیش از ۳۱۰۰ پناهجو در مدیترانه در سال ۲۰۱۷

  • کد خبر : 19232
  • 16 دی 1396 - 21:09

سه هزار و ۱۱۶ پناهجو در سال ۲۰۱۷ میلادی در حین عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری 'کرونوس' ایتالیا با اعلام این خبر اضافه کرد:، سازمان بین المللی مهاجرت (Oim) ضمن اعلام این خبر با اشاره به اینکه شمار قربانیان در مدیترانه نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است، افزود: تنها در سال ۲۰۱۶ میلادی پنج هزار و ۱۴۰ پناهجو در آب های مدیترانه جان خود را از دست دادند. 

مجموعا ۱۷۱ هزار و ۶۳۵ پناهجو و مهاجر در سال ۲۰۱۷ وارد اروپا شده اند که حدود ۷۰ درصد از آنها (۱۱۹ هزار و ۳۱۰ نفر) وارد خاک ایتالیا و مابقی به یونان، قبرس و اسپانیا وارد شدند که البته نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی زمانی که مجموعا ۳۶۳ هزار و ۵۰۴ نفر از انها به اروپا آمده بودند، کاهش نشان می دهد. 

به عقیده این سازمان دریای مدیترانه سال هاست که تبدیل به مرگ بارترین مسیر مهاجرت های غیر قانونی در جهان شده است. 

'مارکو مینیتی' وزیر کشور ایتالیا در اوایل دی ماه با اشاره به ایجاد دالانی بشردوستانه میان لیبی و ایتالیا برای نخستین بار پیش بینی کرد که ۱۰ هزار پناهجوی قانونی در سال ۲۰۱۸ به این کشور بروند و افزود: این در حالیست که ۳۰ هزار پناهجو هم با توجه به اهداف سازمان بین المللی مهاجرت، از حق پناهندگی برخوردار نیستند و می توانند بطور داوطلبانه به کشورشان بازگردند. امسال (۲۰۱۷) نیز ۱۸ هزار نفر بطور داوطلبانه به کشورهایشان بازگشتند. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.