کل 26853
0

مرگ بیش از ۳۰۰ نفر بر اثر رانش زمین در سیرالئون

  • کد خبر : 13359
  • 24 مرداد 1396 - 20:13

خبرگزاری فرانسه روز گذشته در گزارشی فوری از فری تاون اعلام کرد که رانش زمین و سیل در کشور سیرالئون در غرب آفریقا بیش از ۳۰۰ شهروند این کور را به کام مرگ برد.

صلیب سرخ سیرالئون با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آمار تلفات سیل و رانش زمین در حومه فری تاون در این کشور از مرز ۳۰۰ نفر گذشته است.

سیناه کاکارا، از پرسنل بیمارستانی در فری تاون در گفت وگو با رسانه های محلی تا ظهر امروز به وقت محلی آمار قربانیان را ۳۱۲ نفر اعلام و پیش بینی کرد این تعداد هر لحظه بیشتر و بیشتر شود.

وی از کمبود امکانات بیمارستانی برای مجروحان و حتی سردخانه برای کشته های این حادثه خبر داد و اضافه کرد: در این بین آمار تلفات کودکان بیش از انتظار است، چرا که توانایی آنها در برابر سیل کمتر از بزرگسالان است.

ویکتور فوه، معاون رئیس جمهوری سیرالئون نیز امروز در یک کنفرانس خبری در فری تاون، آمار نهایی قربانیان این حادثه طبیعی را نامعلوم خواند و از اعزام نیروهای ارتش و گروه های امداد و نجات برای نجات قربانیان این حادثه خبر داد.

وی در این خصوص بیان کرد : از آنجایی که سیل و رانش زمین منطقه گسترده ای از کشور را در بر گرفته است و هنوز گزارش دقیقی از افراد و منازل مسکونی باقی مانده در زیر گل و لای در دست نیست باید در درجه نخست برای نجات جان قربانیان شتافت. 

معاون رییس جمهوری در این خصوص افزود : بیشترین خسارت ها به منازل مسکونی وارد آمد که به صورت غیر قانونی ساخته شده بود، بنابر این تلاش ها برای تخلیه شهروندان از منطقه بحران دیده آغاز شده است.

براساس این گزارش، تلویزیون دولتی سیرالئون نیز دقایقی بعد از بروز این حادثه در شهرک ریجنت در حومه پایتخت برنامه های عادی خود را قطع کرد و لحظه به لحظه آخرین تحولات مربوط به این حادثه را مخابره می کند.

براساس گزارشات، این شبکه تلویزیونی بارها تصاویر نزدیکان قربانیان را نشان داده است که اجساد آنان را در کیسه های برنج حمل می کنند.

اشمائیل آلفرد چارلز از بنیاد امدادرسانی هیلی مستقر در فری تاون نیز در گفت و گو با رسانه های بین المللی اعلام کرد که شدت رانش و سیل به حدی است که هیچ اثری از منازل مسکونی بر روی زمین باقی نگذاشته است تا بتوان میزان حسارت و یا تلفات را پیش بینی دقیق کرد.

سیرالئون با حدود ۷،۵ میلیون جمعیت در غرب قاره آفریقا واقع شده است.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=13359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.