کل 26895
3

مدیریت مصرف انرژی در بخش خانگی و تجاری با تکیه بر تولید ناخالص داخلی از طریق فن آوری اطلاعات و مدل های رگرسیونی

  • کد خبر : 8824
  • 13 بهمن 1396 - 0:00
مدیریت مصرف انرژی در بخش خانگی و تجاری با تکیه بر تولید ناخالص داخلی از طریق فن آوری اطلاعات و مدل های رگرسیونی

توضیحات :

فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست

 

دوره ۱۴ – شماره ۲ – تابستان ۱۳۹۱

 

نویسندگان : محمدعلی عباس پور ، علیرضا حاج ملا علی کنی

 

چکیده :
یکی از مشکلات و چالش های پیش روی مدیران و برنامه ریزان بخش انرژی در حوزه مدیریت مصرف، فقدان به کارگیری صحیح آمار و اطلاعات موجود در قالب یک الگوی مناسب جهت شبیه سازی و پیش بینی روند تغییرات تقاضا محسوب می شود. در بسیاری از موارد روش آزمون و خطا در فرایند تصمیم سازی به کار گرفته می شود. در مواردی که استفاده از الگویی مناسب می تواند چالش مذکور را مرتفع سازد، عدم به روز رسانی به هنگام آمار و اطلاعات مورد استفاده در الگو، چالش جدیدی را به وجود می آورد که فقدان امکان تصمیم سازی به موقع از اولین نتایج منفی آن به حساب می آید. در این مقاله تلاش شده است که با معرفی و به کارگیری مدل های رگرسیونی و تلفیق آن با فن آوری IT هر دو چالش فوق الذکر به طور همزمان بر طرف گردیده و مسیر تصمیم سازی در مدیریت مصرف انرژی در بخش خانگی و تجاری کشور که به صرفه جویی و کنتر مصرف بی رویه می انجامد هموار شود. بدون تردید، این امر می تواند موجب کاهش انتشار گازهای GHG و ایجاد محیط زیستی بهتر شود.

 

واژه های کلیدی : مدل سازی انرژی ، فن آوری اطلاعات ، مدیریت مصرف و کاهش آلودگی

 

 << ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود مقاله ” مدیریت مصرف انرژی در بخش خانگی و تجاری با تکیه بر تولید ناخالص داخلی از طریق فن آوری اطلاعات و مدل های رگرسیونی ” از لینک زیر استفاده نمایید.

مرتضی خسروی؛ محمد ربانی؛ محمدرضا اله قلی قصری؛ محمد جواد ابراهیمی زرندی
مرتضی خسروی؛ محمد ربانی؛ محمدرضا اله قلی قصری؛ محمد جواد ابراهیمی زرندی
مجید عباسپور؛ عبدالرضا کرباسی؛ عاتکه پهلوان؛ حمید رحیمی پور انارکی؛ سعید مطهری
بهاره آذروند؛ ستار انوریا

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=8824

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.