کل 26853
2

مبادا فراموش کنیم

  • کد خبر : 4206
  • 22 آذر 1396 - 0:02
مبادا فراموش کنیم

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGE


ایمنی فرآیند

فوریه ۲۰۱۰ نشریه شماره ۱۰۰

 

مبادا فراموش کنیم

ایمنی فرآیند - فوریه ۲۰۱۰

۱۱ ستامبر ۲۰۰۱ ، چه چیزی در این تاریخ ها ، ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ ، ۷ دسامبر ۱۹۴۱ مشترک است؟ همه آنها تاریخ وقایعی هستند که برای همیشه در آمریکا به خاطر سپرده شده اند. متاسفانه تمامی این وقایع ملال آور بوده اند حمله به Pearl Harbor  ، ترور رئیس جمهور کندی و حمله تروریستی به ساختمان تجارت جهانی در نیویورک . این تاریخ هایی است که در آمریکا فراموش نمی شوند . در هر فرهنگ و یا کشوری تاریخ وقایع، متفاوت است – قبل از دسامبر ۱۹۴۱ بسیاری از کشورها چند سالی در گیر جنگ بوده اند و برخی از کشورهای دیگر نیز از حملات تروریستی آسیب دیده اند. درباره تاریخ های مهم کشورتان فکر کنید، چرا آنها را بخاطر دارید؟ نظرتان درباره ۲۰ جولای ۱۹۶۹ چیست؟ آیا می دانید تاریخ چه واقعه ای است؟ روزیست که اولین انسان روی کره ماه قدم گذاشت. روز پر افتخاری در تاریخ است اما شاید فراموش شده باشد چرا؟ از لحاظ روانشناسی بیشتر مایلیم که موارد نا خوشایند را به خاطر بسپاریم تا موارد خوشایند را . یادآوری موارد ناخوشایند ملال آور و ناراحت کننده است اما همچنان یادآوری آن را ادامه می دهیم . در مورد وقایع فرایندی نیز چنین موضوعی صادق است. ماه آینده پنجمین سال حادثه انفجار پالایشگاه تگزاس است که طی آن ۱۵ نفر کشته و ۱۸۰ نفر مجروح شدند . در تاریخچه هرشرکتی وقایع ناخوشایندی رخ داده که زمان آن به خاطر سپرده شده است . آیا مراسم یادبودی برای این وقایع گرفته می شود؟ احتمالا چنین مراسمی ترتیب داده نمی شود، اما این مجالس یادبود به همان اندازه تولید محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گر چه به خاطر آوردن این تجربیات حزن آور و غم انگیز است مخصوصا اگر دوستان و همکاران نزدیک را از دست داده باشیم ولی ما باید آنرا به یاد بیاوریم و اطمینان حاصل کنیم که اینگونه وقایع هرگز تکرار نخواهد شد .

آیا می دانید؟

• صنایع فرآیندی در تمام دنیا شرایطی مشابه دارند، این صنایع به نوعی شامل واحدهای عملیاتی ، خطرات فرایندی و مواد شیمیایی خطرناک هستند . برخی از تاریخ ها را هرگز نباید فراموش کرد . در نشریه Beacon  در ماه های نوامبر و دسامبر ۲۰۰۹ به یادآوری دو  حادثه پرداختیم یکی از آنها ۱۹ نوامبر ۱۹۸۴ (انفجار و آتش سوزی در مکزیکوسیتی) و دیگری ۳ دسامبر ۱۹۸۴ ( حادثه LPG ترمینال بوپال و آزاد شدن گاز سمی در هند ) بود .

• آقای نورمن بورلاگ (Norman Borlaug) ، گیاه شناس آمریکایی  که به دلیل تلاشش برای تامین غذای جهان در سال ۱۹۷۰ برنده جایزه صلح نوبل شد می گوید: ”به نظر می رسد که انسان در نادیده گرفتن تجربیات گذشته تاریخی اصرار می ورزد .“

• خانم Chiang Kai-Shek ” ما در زمان حال زندگی می کنیم ، رویاهای خود را در آینده می بینیم ولی پیوسته از واقعیت های گذشته درس می گیریم “

شما چه کاری می توانید انجام دهید ؟

• از سرپرست خود درباره حوادث گذشته سوال کنید . ممکن است حوادثی مانند انفجار رخ نداده باشد اما احتمالا نواقص فرایندی بوجود آمده که منجر به حادثه و یا توقف عملیات بهره برداری گردیده است .

• مستندات مربوط به حوادث گذشته را به گونه ای مدیریت کنید که به آسانی قابل دسترسی باشد.

• تجربیات بدست آمده از این حوادث را به افراد جدید حتی اگر رئیس واحد و یا حراست باشند انتقال دهید .

• در هنگام بررسی خطرات فرایندی و یا مطالعه بر روی سایر خطرات از مستندات مربوط به حوادث گذشته استفاده کنید این اقدام به پیش بینی خطرات احتمالی کمک می کند.

• از نشریات Beacon استفاده کنید تا در مورد حوادثی که در سایر نقاط بوقوع پیوسته درس بگیرید و اطمینان حاصل نمائید که حادثه مشابه برای شما رخ ندهد!

”هیچ چیز جدیدی در جهان وجود ندارد مگر گذشته ای که شما از بی اطلاع هستید“

Harry S. Truman رئیس جمهور آمریکا

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

دانلود نسخه انگلیسی

دانلود نسخه فارسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=4206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.