کل 26895
1

مانور امداد و نجات در حوادث آتش سوزی و سقوط خودروها

  • کد خبر : 18417
  • 20 مرداد 1394 - 15:03
مانور عملیاتی امدادرسانی در حوادث ناشی ازسقوط خودرو به کانال ها و محل گودبرداری ها و همچنین خاموش کردن آتش سوزی خودروها در طبقات زیرین پارکینگها در محل یک برج در حال ساخت با تجهیزات تخصصی ویژه توسط گروهی از آتش نشانان منطقه یک عملیات برگزار شد.

بهروز رضایی رئیس ایستگاه ۱۱۴ آتش نشانی تهران دراین مورد ابراز داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده، آتش نشانان ایستگاه ۱۱۴و نیز گروه امداد و نجات ۸ و عوامل ستاد بحران شهرداری منطقه ۲۲ به همراه یک دستگاه خودروی نردبان بلند آتش نشانی با حضور در محل ساخت یک مجتمع تجاری اداری واقع در اطراف دریاچه چیتگر ، تمرین آموزشی خود را آغاز کردند.

وی افزود: در این مانور، نیروهای آتش نشانی ، عملیات نجات سرنشین خودروی سقوط کرده به داخل محل گودبرداری را با استفاده از تجهیزات ویژه نجات با موفقیت به اجرا درآوردند.

رضایی در ادامه تصریح کرد: در این تمرین عملیاتی پرسنل ایستگاه طرز صحیح تثبیت کردن مصدوم برروی برانکارد، انتقال صحیح مصدوم بوسیله طناب به بالای گودال و همچنین خاموش کردن آتش خودرو در طبقه منفی پنجم پارکینگ را باز آموزی کردند.

این رئیس ایستگاه آتش نشانی یاد آور شد: با توجه به ازدیاد ساخت و سازها به خصوص احداث ساختمان های بلند مسکونی و نیز تجاری اداری در منطقه ۲۲ شهرداری ، برپایی این مانور های آموزشی که با هماهنگی مسئولین منطقه برگزار می شود سبب ارتقای توان عملیاتی و علمی آتش نشانان و همچنین سهولت در نحوه عملیات و کاهش استرس نیروها می شود. (پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=18417

نوشته های مشابه

14تیر
محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند
دیوید جان از کره جنوبی در ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری:

محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند

14تیر
بومی سازی تکنولوژی روز دنیا در حوزه ایمنی را در دستورکار قرار دهیم
محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد:

بومی سازی تکنولوژی روز دنیا در حوزه ایمنی را در دستورکار قرار دهیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.