کل 26876
2

لزوم رعایت سلامت و ایمنی ظرف‌های نذری

  • کد خبر : 20999
  • 18 شهریور 1398 - 20:14
لزوم رعایت سلامت و ایمنی ظرف‌های نذری

سرپرست غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری بر سلامت و ایمنی ظرف‌های نذری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا محمدی سرپرست غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، از مسئولین هیئت‌های عزاداری خواست: هنگام طبخ و توزیع نذورات، سلامت و ایمنی ظروف بسته بندی مواد غذایی را مورد توجه قرار داده و الزاماً از ظروف Food grade دارای پروانه بهداشتی استفاده کنند.

وی افزود : ظروف بسته بندی مواد غذایی باید دارای پروانه بهداشتی بوده و در صورتی که از پلیمر‌های نامناسب استفاده شود، پدیده مهاجرت آلاینده‌های شیمیایی مانند مونومر‌های مضر، فلزات سنگین و بیس فنل A به داخل ماده غذایی روی می‌دهد که ضمن اینکه بو و طعم نامطلوب در ماده غذایی ایجاد می‌نماید، سلامت مصرف کننده را با خطرات جدی مواجه می‌کند.

محمدی اضافه کرد: در ایران معمولاً از ظروف پروپیلن و پلی استایرن استفاده می‌شود که ظروف از جنس پلی پروپیلن معمولاً مقاوم‌تر هستند و شکنندگی کمتری دارند، اما ظروف پلی استایرن دارای تنوع بیشتری هستند.

وی در ادامه گفت : انواع ظروف و لیوان‌های پلی استایرن شفاف و شکننده صرفاً باید جهت مصرف نوشیدنی‌های سرد استفاده شوند ولی از ظروف پلی استایرنی مات می‌توان برای مصرف نوشیدنی‌های تا دمای زیر ۷۰ درجه سانتیگراد استفاده کرد.

محمدی اظهار کرد: در ظروف پلی استایرن فوم به دلیل دمیده شدن گاز هگزان داخل آن‌ها حالت پف کردگی پیدا کرده و خطر مهاجرت گاز هگزان محبوس شده از بسته بندی در مواد غذایی در دمای حدود ۲۰۰ درجه وجود دارد.

او گفت: مردم به هیچ عنوان از ظروف پلی استایرن شفاف برای نوشیدنی‌ها و غذا‌های داغ استفاده نکنند و ظروف یکبار مصرف کاغذی صرفاً جهت نگهداری و مصرف مواد غذایی داغ در کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرد.

محمدی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ سال طول می‌کشد تا ظروف پلیمری در طبیعت تجزیه شوند پس بهتر است جهت حفظ محیط زیست ظروف گیاهی تجزیه پذیر مناسب که در کمتر از ۲ ماه در طبیعت تجزیه می‌شوند به جای ظروف پلیمری مورد استفاده قرار گیرند.

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=20999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.