کل 26835
8

قانون تامین اجتماعی و آیین نامه های آن

  • کد خبر : 5306
  • 01 اردیبهشت 1396 - 0:00
قانون تامین اجتماعی و آیین نامه های آن

توضیحات :

قانون تامین اجتماعی و آیین نامه های آن

 

فصل اول : تعاریف ـ کلیات

ماده.۱ به منظور اجرا و تعمیم و گسترش انواع بیمه هاى اجتماعی و استقرار نظـام هماهنگ و متناسب با برنامـه هـاى تـأمین اجتمـاعی، همچنـین تمرکـز وجـوه و درآمدهاى موضوع قانون تأمین اجتماعی و سرمایه گذارى و بهـره بـردارى از محـل وجوه و ذخائر، سازمان مستقلی به نام »سازمان تأمین اجتماعی« وابسته به وزارت تعاون کار ورفاه و اجتماعی که در این قانون »سازمان« نامیده میشـود، تشـکیل میگردد. سازمان داراى شخصیت حقوقی و استقلال مالی و ادارى است و امور آن منحصراً طبق اساسنامه اى که به تصویب هیئت وزیران میرسد، اداره خواهد شد.

تبصره ۱ ـ صندوق تأمین اجتماعی موضوع ماده ۱۰ قانون تشکیل وزارت بهدارى و بهزیستی، مصوب تیرماه ۱۳۵۵ در سازمان ادغام و کلیه وظایف و دارایی و مطالبات و دیون و تعهدات صندوق مذکور، به سازمان منتقل میشود.

تبصره ۲ ـ کلیه واحدهاى اجرایی تأمین اجتماعی، سازمانهاى منطقه اى بهدارى و

بهزیستی استانها، موضوع ماده ۶ قانون تشکیل وزارت بهدارى و بهزیستی مصوب تیرماه ۱۳۵۵، از سازمان هاى مذکور منتزع و با کلیه وظایف و دارایی و مطالبـات و دیون و تعهدات به »سازمان« منتقل میشود.

تبصره ۳ ـ کلیه کارکنان سازمان تأمین اجتماعی سابق که در اجراى ماده ۶ قـانون تشکیل وزارت بهدارى و بهزیستی به سازمانهاى منطقـه اى بهـدارى و بهزیسـتی استانها منتقل شده اند و همچنین کارمندانی که توسط سازمانهـاى مـذکور بـه منظور انجام وظایف مربوط به تأمین اجتماعی در نواحی بهدارى و بهزیستی طبق آیین نامه استخدامی بیمه هاى اجتمـاعی اسـتخدام شـده و عمـلاً در کـار تـأمین اجتماعی اشتغال دارند و کلیه حقوق و مزایاى خود را از محل اعتبارات پرسـنلی و ادارى تأمین اجتماعی دریافت میدارند به سازمان منتقل میشوند

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=5306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.