کل 26853
0

قاتل خاموش در آذربایجان شرقی یک قربانی گرفت

  • کد خبر : 17460
  • 18 دی 1394 - 2:51
مسئول روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن حاصل از اشتعال آبگرمکن یک نفر جان خود را در شهرستان زنوز از دست داد.

حبیب حسینقلی زاده افزود: ظهر دیروز بدنبال اعلام گزارش مسمومیت با مونوکسیدکربن به اورژانس ۱۱۵ زنوز، تکنسین های این مرکز به محل اعزام شدند که فوت خانم ۳۱ ساله به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن را تایید کردند.

وی ادامه داد: محیط های بسته ای همچون حمام خیلی زود افراد را به سمت کاهش هوشیاری و مرگ می برد و بایستی مراقب بود که گاز مونوکسیدکربن وارد حمام نشود. 

روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی استان خاطرنشان کرد: مسمومیت با گاز مونواکسید کربن می تواند طیف وسیعی از علایم را شامل شود که در بیماری های مختلفی دیده می شود. 

وی اظهارکرد: بسیاری از علایم آن شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده اند.  

حسینقلی زاده، علایم اولیه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن را حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی برشمرد و ادامه داد: چنانچه افراد دراین مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.  

وی افزود: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از جمله علایم عمومی مسمومیت ها هستند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.