کل 26853
1

فعالیت میدان نفتی یاران شمالی در غرب کارون متوقف شد

  • کد خبر : 19947
  • 26 اردیبهشت 1394 - 11:46
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت : به علت عدم رعایت الزامات زیست محیطی از سوی میدان نفتی یاران شمالی با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان و حکم قضایی فعالیت این میدان نفتی متوقف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، احمد رضا لاهیجان زاده با اشاره به اینکه میدان یاران شمالی یکی از میدان‌های غرب کارون است که در تالاب هورالعظیم واقع شده است، اظهار داشت: این میدان مشابه میدان‌های دیگر متعهد به رعایت الزامات زیست محیطی در حین انجام عملیات بوده که علی رغم جلسات متعدد و مکاتبات عدیده، اخطاریه صادره شکایت‌های قضایی به این تعهدات و الزامات عمدتاً بی‌توجه بوده است.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های این شرکت در تالاب هور العظیم می‌توان به ساخت کمپ و کارگاه در محدوده یک تالاب و تخریب چندین هکتار از عرصه تالابی احداث جاده‌های غیر مجاز، برداشت خاک از بستر تالاب و دیگر موارد اشاره کرد که به دلیل عدم رعایت مسایل زیست محیطی با شکایت اداره کل محیط زیست و حکم قضایی فعالیت میدان نفتی یاران شمالی متوقف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان  خاطر نشان کرد: توقف فعالیت این میدان نفتی چنانچه به اصلاح روند قبلی با رعایت ملاحظات محیط زیستی منجر شود، می‌تواند به احیای تالاب و مقابله با ریزگردها کمک کند. (خبرگزاری تسنیم)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.