کل 26912
0

غرق شدن کشتی حامل حدود ۱۰۰ سرنشین در آب های اندونزی

  • کد خبر : 15304
  • 12 آبان 1395 - 17:47

یک کشتی حامل حدود ۱۰۰ سرنشین روز چهارشنبه در آب های 'باتم' اندونزی غرق شد و تاکنون اجساد ۱۸ سرنشین آن کشف شده است.

خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) اعلام کرد اجساد ۱۸ مرد و زن از کارگران اندونزیایی تاکنون از آبهای 'باتم' در نزدیکی جزایر 'ریو' و کشور سنگاپور از آب گرفته
شده است.

این کشتی حامل دستکم ۹۷ نفر بوده که براثر تلاطم آب دریا براثر بدی آب و هوا غرق و تاکنون ۳۹ سرنشین این کشتی نجات یافته اند.

بنابراین گزارش، عملیات جستجو توسط گروه های امداد و نجات برای یافتن مسافران زنده این کشتی غرق شده و یا اجساد قربانیان و افراد مفقود شده ادامه دارد.

قربانیان از مناطق مختلف اندونزی از جمله آچه، پادانگ، شمال سوماترا، شرق جاوا، لومبوک و پالمبانگ بودند.

احتمال داده می شود این کشتی حامل کارگران غیرقانونی اندونزیایی باشد که برای کار به مالزی رفته و در حال بازگشت به کشورشان بودند.

یک قایق حامل بیش از ۶۰ اندونزیایی که به صورت غیرمجاز در مالزی اقامت داشتند نیز مرداد ماه امسال هنگام بازگشت به کشورشان در سواحل مالزی واژگون شد و ۸ سرنشین
آن در آب های منطقه غرق و ۲۰ نفر دیگر ناپدید شدند.

میلیون ها نفر از شهروندان اندونزیایی به عنوان کارگر در مالزی به صورت قانونی و غیرقانونی فعالیت دارند و در سال یک تا دو بار به کشورشان باز می گردند.

این سفرها بیشتر از مسیر آبی انجام شده و هر سال تعداد زیادی دراین مسیر بر اثر واژگون شدن قایق ها جان خود را از دست می دهند.

مالزی براساس برخی آمارها میزبان حدود دو میلیون کارگر غیرقانونی از کشورهای مختلف بویژه اندونزی است که تقریبا به یک زبان صحبت می کنند.

گفته می شود در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار خدمتکار زن خارجی که بیشتر اندونزیایی و فیلیپینی هستند در مالزی کار می کنند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=15304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.