کل 26853
2

عملیات نفسگیر آتش نشانان برای مهار سیلندرهای گاز

  • کد خبر : 18981
  • 15 اسفند 1393 - 19:56
با تلاش آتش نشانان، ۱۹۰ کپسول و سیلندر گاز مایع که در مجاورت شعله های آتش در یک گاراژ قرار داشتند بدون بروز انفجار از محل حادثه خارج شدند.

در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز آتش سوزی و مشاهده دود و شعله از یک گاراژ که تعدادی مغازه و کارگاه را در خود جای داده بود ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۲۰:۲۲ سه شنبه ۱۲ اسفند ماه آتش نشانان ایستگاه ۷۴ را به محل حادثه در جاده سولقان نرسیده به پل زرد روبروی تالار خاطره سبز اعزام کردند.

بر اساس این گزارش، در محل حادثه سوله ای به مساحت ۱۵۰ متر مربع و مملو از سیلندر گاز دیده می شد که یک دستگاه خودروی سواری در مجاورت آنها به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده و دود و شعله زیادی از آن به بیرون زبانه می کشید.

در این حادثه آتش نشانان بلافاصله برق و گاز سوله را قطع کردند و به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از بازدید و بررسی اقدام به خارج کردن ۷۰ کپسول ۵۰ کیلویی و 120 کپسول ۱۳ کیلویی سیلندر گاز مایع از محل آتش سوزی نمودند.

در ادامه عملیات به علت شدت آتش سوزی نیروهای ایستگاه ۲۷، ۹۴ و خاور تنفسی و تانکر ایستگاه ۵۵ و ایستگاه ۲۰ نیز به محل حادثه اعزام شدند و آتش نشانان ضمن رعایت نکات ایمنی با کشیدن دو رشته لوله آبدهی و بکارگیری دستگاه های تنفسی عملیات مهار آتش سوزی را آغاز کردند و از گسترش آتش به کارگاه ها و رستوران مجاور سوله جلوگیری کردند.

گفتنی است؛ در این حادثه سه آتش نشان دچار مصدومیت از ناحیه سر و صورت و دست ها شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند. (پایگاه خبری ۱۲۵) /

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=18981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.