کل 26899
2

طرح مسیر سبز – ساحل پاک در گلستان و بند ترکمن اجرا می شود

  • کد خبر : 20849
  • 29 اسفند 1394 - 10:57

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از اجرای طرح مسیر سبز – ساحل پاک و برقراری گشت خودرویی ویژه حفظ محیط زیست در جاده ها و سواحل استان طی ایام نوروزی خبر داد.

مسیر سبز – ساحل پاک طرحی است که در تعطیلات نوروز ۹۵ اجرا می شود و هدف آن حفظ و پاکسازی مسیرهای منتهی به دریای خزر بوده و و برنامه ها و اقدامات ارزنده ای مانند اجرای گشت ها و پایش های ویژه سواحل، برپایی کمپ های چند منظوره واطلاع رسانی و همچنین پاک سازی کرانه های ساحلی و البته بهره مندی از ظرفیت سمن های حامی محیط زیست در آن مد نظر است.  

اسماعیل مهاجر اظهار داشت: در این طرح همچنین علاوه بر خودروهای یگان محیط زیست گلستان، پنج دستگاه خودروی ویژه نیز در جاده های استان مستقر می شوند تا از این طریق با اطلاع رسانی، میهمانان نوروزی را به حفاظت از طبیعت زیبای گلستان تشویق کنند.  

وی افزود: این گشت های خودرویی در گروه های چهار نفره و به صورت شبانه روزی در ایام نوروز به گشت زنی در سواحل و مناطق مختلف استان گلستان می پردازند .  

مدیرکل محیط زیست گلستان اضافه کرد: هموطنان می توانند در صورت مشاهده تخلف های زیست محیطی از جمله شکار حیوانات، قطع درختان، روشن کردن آتش در جنگل و مناطق حفاظت شده، مراتب را به شماره های ۱۵۴۰ یا ۰۱۷۳۲۵۴۵۴۶۳ به صورت شبانه روزی اطلاع دهند. 

اجرای طرح مسیر سبز – ساحل پاک در بندرترکمن 

علی بیانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای گمیشان و بندر ترکمن نیز  در این زمینه اظهار داشت: طرح مسیر سبز – ساحل پاک با اجرای دو برنامه پاکسازی مبادی شهر و ایجاد کمپ ویژه طرح از امروز در بندر ترکمن کار خود را آغاز کرد.  

وی گفت: در اولین روز از اجرای این طرح پاکسازی مبادی ورودی بندرترکمن از سمت جاده کردکوی با همکاری اداره ورزش و جوانان .شهرداری .هلال احمر. تشکل های محیط زیستی و مردم طبیعت دوست منطقه برگزار شد.  

به گفته وی همچنین کمپ ویژه این طرح در محل اسکله بندرترکمن راه اندازی و محیط بانان وکارشناسان شهرستان آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به مسافرین هستند.  

استان گلستان با وسعت افزون بر ۲۱ هزار کیلومترمربع با برخورداری از جاذبه های غنی گردشگری به عنوان گوشه ای از بهشت ایران و یکی ازقطب های گردشگری کشور مطرح است.  

در استان گلستان واقع در شمال کشور بیش از یک هزار و ۵۰۰ اثر مذهبی، گردشگری، تفریحی و توریستی وجود دارد.  

هر ساله در تعطیلات به ویژه نوروز حدود ۲۰ میلیون نفر گردشگر و زائر مرقد مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از این استان گذر می کنند.  

طرح مسیر سبز – ساحل پاک در تعطیلات نوروز ۹۳ نیز بر اساس تفاهم نامه استانهای گلستان، مازندران، البرز با سازمان محیط زیست ، اجرا شد.  

بندرترکمن دارای بیست کیلومتر نوار ساحلی بوده و همه ساله در ایام نوروز میزبان خیل بیشماری از مسافران و گردشگران از سراسر کشور می باشد، حدود یک میلیون نفر گردشگر در تعطیلات نوروزی سال گذشته از شهرستان ترکمن بازدید داشتند.  

بندرترکمن به سبب دارا بودن سواحل زیبا و وجود جزیره آشوراده از پتانسیل و ظرفیت مطلوبی در خصوص جذب گردشگر برخوردار است، این شهرستان با دارا بودن بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع می باشد. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=20849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.