کل 26904
3

طراحی و ساخت آداپتور آزمون حفاظ های شنوایی

  • کد خبر : 10149
  • 14 اسفند 1395 - 0:00
طراحی و ساخت آداپتور آزمون حفاظ های شنوایی

توضیحات :

مجله مهندسی بهداشت حرفه ای

 

دوره ۳ – شماره ۱ – سال ۱۳۹۵

 

نویسندگان: رستم گل محمدی ، اعظم بیابانی ، داود شورچه ، محمد یاری

 

چکیده :

زمینه و هدف: تعیین صحت مندرجات کاتالوگ گوشی‌های حفاظتی و تعیین کارایی گوشی‌هایی که فاقد شناسنامه فنی هستند یکی از چالش های مهم کارشناسان بهداشت حرفه‌ ای صنایع جهت قضاوت در خصوص تاثیر این حفاظ ها در کاهش سطح مواجهه شغلی کارگران با صدا محسوب می گردد. هدف از مطالعه حاضر طراحی یک آداپتور آزمون حفاظ های شنوایی و آزمایش آن جهت تعیین میزان کاهندگی آنها می باشد.

روش بررسی: در فاز اول این مطالعه با استناد به استاندارد ۳-۴۸۶۹ ISO و با استفاده از مصالح مناسب آداپتور آزمون وسایل حفاظت شنوایی ساخته شد و در مرحله بعدی آزمایش روی ۳۰ نمونه شامل ۴ نوع حفاظ رو گوشی و ۲۲ نوع حفاظ توگوشی وارداتی  دارای شناسنامه فنی در محیط واقعی صنایع شیشه و جالیز همدان انجام گردید و نتایج آزمون عملیاتی کارایی حفاظ ها با روش محاسباتی مورد مقایسه قرار گرفت.

یافته‌ها: نتایج حاصل از آزمایش حفاظ شنوایی وارداتی شناسنامه دار در محیط واقعی صنایع و مقایسه با نتایج محاسبات روش اکتاوباند، کارایی یونیت ساخته شده را به خوبی نشان داده است، به طوری که میانگین افت انتقال عملیاتی اندازه‌ گیری شده و میانگین افت محاسباتی آنها به ترتیب برای حفاظ های روگوشی ۳/۹ ،۸/۸ دسی‌بل و برای حفاظ های توگوشی ۳/۹ ،۲/۱۱دسی‌بل بوده است. مقایسه میانگین‌ها از طریق آزمون آماری، اختلاف معنی داری را بین مقادیر نشان نداد (۰۵/۰ P >).

نتیجه گیری: نتایج آزمایش یونیت طراحی شده، برای انواعی از حفاظ های شنوایی وارداتی موجود در داخل کشور نشان داد که ابزار مناسبی برای آزمون انواع حفاظ های شنوایی در محیط استفاده می باشد.

 

واژه‌های کلیدی : حفاظت شنوایی ، کاهندگی صدا ، آزمون عملیاتی ، آداپتور

 

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=10149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.