کل 26876
0

ضرورت برگزاری مانورهای مقابله با عوارض وقوع بحران/جذب ۸۰۰ امدادگر تاپایان سال

  • کد خبر : 17977
  • 18 آبان 1394 - 1:30
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به احتمال وقوع بحران در تهران گفت: برگزاری مانورهای مقابله با عوارض و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث طبیعی در کشور ضروری است.

ناصر چرخساز شامگاه یکشنبه با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: در صورت وقوع حوادث طبیعی ممکن است با بحران های مختلفی در تهران مواجه شویم.

وی در این مورد افزود: دسترسی سخت به مرکز شهر، انتقال مجروحان به مرکز درمانی از جمله این مشکلات است.

چرخساز درخصوص مانور ساعت صفر (مانور مقابله با زلزله) که اواخر هفته گذشته در تهران برگزار شد گفت: یکی از اهداف ما از برگزاری این مانور شکستن تابوی بروز حادثه در سطح تهران و آمادگی برای مقابله با آن بود.

وی در ادامه افزود: باید مردم آموزش های کافی برای کاهش عوارض وقوع حوادثی مثل سیل، زلزله، آتش سوزی و طوفان را ببینند و مدیران نیز باید بهتر مدیریت کنند.

چرخساز گفت: سازمان امداد و نجات می تواند در امر آموزش همگانی به دیگر سازمان ها کمک کند.

رییس سازمان امداد، نجات با اعلام اینکه در صورت وقوع بحران در تهران سازمان امداد و نجات به تنهایی قادر به مقابله با آن نیست گفت: سایر دستگاه ها نیز باید وارد عمل شوند و همچنین در هنگام وقوع حادثه ای بزرگ در تهران باید از سایر استان ها نیز کمک بگیریم.

این مسوول عالی سازمان امداد و نجات گفت: برای این منظور انجام تمرین و آموزش های همگانی جدی برای مردم ضروری است و باید بسیاری از این آموزش ها از حالت نمایشی خارج شود.

۸۰۰ امدادگر داوطلب تا پایان سال جذب هلال احمر می شوند 

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از جذب ۸۰۰ امدادگر داوطلب تا پایان سال خبر داد.

ناصر چرخساز در پاسخ به این سوال که چه نمره ای به عملکرد سازمان امداد و نجات درخصوص حوادث اخیر می دهید گفت: با توجه به توانمندی ها، امکانات و همت نیروی داوطلب این سازمان نمره خوبی به فعالیت امدادگران می دهم. 

وی درادامه با بیان اینکه برای فعالیت های امدادی در سطح کشور نیاز به ۵۰ بالگرد داریم گفت: هم اکنون ۱۷ بالگرد در اختیار داریم و قرار است تا پایان سال ۶ بالگرد جدید به سازمان امداد و نجات افزوده شود. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.