کل 26867
2

ضرورت ارتقای استانداردهای آلایندگی یورو

  • کد خبر : 20920
  • 04 اسفند 1394 - 10:06
معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی بر ضرورت ارتقای استانداردهای آلایندگی یورو و توزیع سوخت در کلان شهرها به منظور کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

سرهنگ احمد رستمی در پاسخ به این سووال که هم اکنون استاندارد آلایندگی یورو خودروها و سوخت به چه میزان است و آیا نیاز است تا این استانداردها تغییر کند؟ افزود: جلسات مختلفی با دولت برای کاهش آلودگی هوا برگزار و تصمیم گیری شده است تا در مقطع زمانی یک ساله اقداماتی برای کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران انجام شود. 

وی ادامه داد: معاون اجرایی رئیس جمهوری به دستور معاون اول، مسئولیت اجرای برنامه های کمیته تخصصی کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها را به عهده دارد. 

رستمی افزود: یورو ۴ در شرایط فعلی استاندارد آلایندگی اجباری خودروهای بنزینی است در حالی که این استاندارد در دنیا یورو ۶ است. 

معاون رئیس پلیس راهور ادامه داد: استاندارد آلایندگی خودروهای گازوئیلی و موتورسیکلت ها که بیش از ۹۷ درصد کاربراتوری هستند نیز یورو ۳ است. 

وی با اشاره به سوخت استاندارد یورو ۴ گفت: در کلان شهرها بنزین یورو ۴ توزیع می شود و بر اساس استاندارد یورو ۴ میزان سولفور موجود در گازوئیل نباید بیش از ۵۰ پی .پی . ام باشد.  

رستمی با اشاره به شرایط پس از برجام، اظهار کرد: استاندارد های یاد شده در زمان تحریم توسط دولت پیش بینی شد و باید تا سال ۹۸ ادامه یابد؛ این در حالی است که باید سطح آلایندگی خودروها و استاندارد توزیع سوخت ها در کلان شهرها ارتقا پیدا کند. 

وی با تاکید بر ارتقای توزیع سوخت یورو ۳ در شهرهای اقماری خاطرنشان کرد: به منظور کاهش آلودگی شهرهای اقماری باید بنزین یورو ۴ توزیع شود. 

به گزارش ایرنا، حمیدرضا صمدی عضو، انجمن قطعه سازان چندی پیش از برنامه تولید کاتالیست خودرو با استاندارد یورو ۶ از مرداد ماه سال آینده خبر داد. 

صمدی گفت: برای اجرای مرحله نخست این طرح ۱۴ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.حجم سرمایه گذاری این پروژه در مرحله تکمیلی به ۲۰ میلیون یورو خواهد رسید.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=20920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.