کل 26883
1

ضرورت آموزش شاغلین حوزه پزشکی در راستای حفظ ایمنی کار

  • کد خبر : 12016
  • 08 اردیبهشت 1397 - 23:00

روز هشتم اردیبهشت ماه مصادف با ۲۸ آوریل، به عنوان روز جهانی بهداشت حرفه ای و ایمنی محیط کار نامگذاری شده است. هدف اصلی این نامگذاری، ارتقای ایمنی و سلامت شغلی در همه محیط های کاری است که باعث افزایش امنیت و سلامت در محیط کار می شود.

انتخاب این روز، اقدامی بین المللی در راستای نهادینه سازی و ارتقای کار سالم و ایمن در محیط های کاری است که حفظ امنیت و کاهش آسیب های جسمی و روانی کارکنان را مقدم بر هر کاری دانسته است و از ابتلای شاغلین به انواع بیماری ها و مخاطرات جلوگیری می کنند.

شبکه هپاتیت ایران روز شنبه به نقل از دکتر سید مؤید علویان به مناسبت روز بهداشت حرفه ای و ایمنی محیط کار اعلام کرد: شاغلین حرف پزشکی به خصوص جراحان، پرستاران بخش های همودیالیز و مراقبت های ویژه، همکاران شاغل در بخش تزریقات و دندانپزشکان همیشه در معرض خطر ابتلا به عفونت های ویروسی همچون ایدز و هپاتیت B و C هستند. 

وی اضافه کرد : از آنجایی که کنترل هپاتیت بی و ریشه کنی هپاتیت سی تا سال ۲۰۳۰ از اهداف سازمان بهداشت جهانی و ایران است، باید در حفظ سلامت این گروه خاص تلاش بیشتری صورت گیرد؛ از این رو، بازرسی بهداشت کار و نظارت بهداشت حرفه ای در ارتقای دانش و عملکرد شاغلین حرفه های پزشکی و پرستاری حائز اهمیت است. 

علویان گفت : همچنین جامعه ایران در راستای سلامت و کاهش بار بیماری هپاتیت حرکت کرده و در سال های اخیر این کاهش به خصوص در نوجوانان و افراد زیر ۲۴ سال قابل توجه بوده است؛ به گونه ای که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت بی و ۱۸۶ هزار نفر مبتلا به هپاتیت سی در کشور می توانند مانند سایر اقشار جامعه به کار و فعالیت بپردازند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش دست اندرکاران و مسئولان این عرصه، موانع اشتغال و فعالیت بیماران هپاتیت که عامل اصلی انزوای آنان در جامعه است، مرتفع شود. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=12016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.