کل 26895
3

شیمی حریق ۲

  • کد خبر : 70904
  • 30 مرداد 1402 - 21:41
شیمی حریق ۲

توضیحات :

مقررات حمل و نقل کالاهای خطرناک

الف- مقررات عمومی

حمل و نقل کالاهای خطرناک شامل حمل ونقل کالاهای خطرناک ویژه ( کالاهای خطرناک کلاس هـای۱و۷ ولیـست کالاهای مندرج درضمایم ۱و ۲) وسایر کالاهای خطرناک (سایرکلاس ها) می باشد که مقررات مشترک این دو گروه به شرح ذیل می باشد:

ماده ۹ : مواد خطرناک با رعایت این مقررات و مقررات عمومی کشور درصورتی برای حمل قبول مـی شـود کـه اولا وسایل مختصه حمل آن ها را راه آهن داشته باشد و ثانیاً طوری بـسته بنـدی شـوند کـه از مخـاطره محفـوظ بماننـد. ضمناً در عین اینکه راه آهن کمال احتیاط را نسبت به حمل ونقل آن ها مرعی می دارد چنانچه خطری روی داد ومـواد خطرناک ازبین رفت جبران خسارت برعهده راه آهن نیست.

تبصره : موادی که جزو کالاهای خطرناک می باشند به شرح فهرست ضمیمه این مقررات بـوده و آنچـه بعـدا توسـط مراجع ذیربط و یا مصوبات هیئت مدیره کالای خطرناک تشخیص داده شود به فهرست مذکور اضافه خواهد شد.

ماده ۱۰ : اگر شخصی کالاهای خطرناک را برای فرارازپرداخت کرایه یا پرداخت کرایه کمتر یا فرار از رعایت مقـررات عمومی یا به هرمنظور درموقع تحویل بار به راه آهن ، کالای معمولی قلمداد کند عـلاوه برتعقیـب قـانونی ودریافـت تفاوت کرایه ، یک برابر مبلغ کرایه هم به عنـــوان جــریمه دریافت خـواهد شد وهرگاه از ایـن عمل درحیـن حمل و نقل خسارتی مـتوجه راه آهن یا کالاهای دیگری که باراه آهن حمل می شود روی دهـد، مـسئولیت وخـسارت آن بدون قید و شرط متضامنا به عهده فرستنده و یا واسطه و متصدیان دیگری که در این امر از طـرف صـاحب بـار دخالـت داشته اند خواهد بود.

ماده ۱۱ : تخلیه و بارگیری کالاهای خطرناک بایستی در خطوط تعیین شده ایستگاه ها انجام شـود و واگــــن هــای واگـذارشده پس از توقف علاوه بر این که باید به یکدیگر متصل و ترمزدستی های آن ها مطابق مقررات بسته شده باشد ، به وسیله کفش خط نیز محفوظ شوند و با گذاردن علامت ایست خط مذکور مسدود گردد.

تبصره: درصورتی که امکان اتصال واگن ها به یکدیگر وجود نداشته باشد بایستی هرگـروه از واگـن هـای مـستقر شده در خط با بستن ترمزدستی و قرار دادن یک کفش خط برای آن ها مهار شوند.

ماده ۱۲ : آرایش ، تشکیل و تنظیم قطارهای حامل کالاهای خطرناک براساس جدول فاصله و آرایش (  پیوست شماره۱ ) و همچنین ستون ۱۶ جداول شناسایی و عملیات ( پیوست شماره ۲) می باشد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “شیمی حریق ۲” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=70904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.