کل 26881
2

شمار قربانیان سیل در جنوب تایلند به ۱۲ نفر افزایش یافت

  • کد خبر : 14719
  • 18 دی 1395 - 23:07

باران های سنگین همچنان به مناطق سیل زده استان های مسلمان نشین جنوب تایلند خسارت وارد می کند و براساس آخرین آمار تاکنون ۱۲ نفر براثر این سیل کشته شده اند و هزاران خانه روستایی در اب غوطه ور است

وزارت کشور تایلند روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد جاری شدن سیل و باران های سیل آسا که از یک هفته پیش آغاز شده بیش از ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت این مناطق را تحت تاثیر قرار داده است.

دولت تایلند براساس اطلاعات مقامات محلی در جنوب این کشور اعلام کرد دستکم ۱۲ نفر براثر این سیل که باعث طغیان رودخانه ها و تخریب برخی جاده ها و خطوط راه آهن شد، کشته شده اند.

به نوشته روز شنبه تارنمای روزنامه 'نیشن'، اداره هواشناسی تایلند پیش بینی کرده است رگبار و بارندگی در ۸ استان که بیشترین ضربه را از سیل شاهد بود دستکم برای دو روز آینده ادامه داشته باشد.

بارش باران و جاری شدن سیل از اول ژانویه تاکنون براساس برخی آمارها باعث آسیب وارد آمدن به ۷۲ هزار و ۳۳۷ خانه در استان 'ناخون سی تاممارات'، ۲۹ هزار و ۵۳۵ ساختمان در 'ناراتیوات'، ۲۹ هزار و ۳۲۷ منزل در 'پاتالونگ'، هفت هزار و ۸۲۴ ساختمان در 'ترانگ' و حدود ۱۰ هزار بنا در 'یالا' و 'سونگلا' شده است.

سطح آب در فرودگاه بین المللی استان 'ناخون سی تاممارات' که به دلیل بدی آب و هوا تعطیل شده به رکورد ۱۶۲.۱ میلی متر رسید.

مالزی همسایه تایلند که برخی ایالت هایش با استان های جنوبی تایلند همجوار است نیز از باران های سیل آسای فصلی در امان نماند، هر چند خبری از کشته شدن شهروندان این کشور مخابره نشده است، اما براساس اطلاعات رسانه های مالزی هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.

هزاران نفر در دو ایالت کلانتان و ترنگانو تحت تاثیر این سیل قرار گرفتند و 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی امروز شنبه به کلانتان رفت تا با آسیب دیدگان همدردی کند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.