کل 26894
1

شعار امسال روز جهانی لایه اوزون لایه اوزون تنها سپر حفاظتی بین شما و پرتو زیانبار فرابنفش

  • کد خبر : 12534
  • 24 فروردین 1394 - 14:45

ابراهیم حاجی‌زاده در این باره افزود: همانند سالهای گذشته مراسم بزرگداشت روز جهانی اوزون ۲۸ امین سالگرد پروتکل مونترال و سی امین سالگرد تصویب کنوانسیون وین در روز ۲۹ شهریور ماه سال جاری با حضور مهمانان عالی رتبه سازمان های ملی و بین المللی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بعد از انتشار اخباری مبنی بر کاهش ضخامت لایه اوزون در قطب جنوب، اولین بار در سال ۱۹۸۵نمایندگان ۴۹ کشور برجسته جهان در وین گردهم آمدند تا خط و مشی جهانی حفاظت لایه اوزون را اتخاذ کرده و زمینه را برای همکاریهای علمی و فنی فراهم کنند که در نهایت به تصویب کنوانسیون وین با ۲۱ ماده و دو الحاقیه انجامید.

حاجی زاده ادامه داد: در همین راستا پس از گزارش تکان دهنده گروه تحقیقاتی حفره اوزون در قطب جنوب و احساس لزوم تدابیر شدیدتر در سال ۱۹۸۷ پروتکل مونترال توسط ۴۶ کشور جهان پذیرفته شد که مهمترین اهداف آن ارائه فهرست کامل مواد کاهنده لایه اوزون، تدوین برنامه زمانی برای کاهش تدریجی تولید و مصرف مواد کاهنده لایه اوزون بوده است.

براساس گزارش سایت محیط زیست، پروتکل مونترال تاکنون از موفق‌ترین معاهدات بین المللی زیست محیطی در سطح جهانی بوده و دارای بیشترین عضو در میان سایر معاهدات می باشد که هرساله کشورهای عضو در ۱۶ سپتامبر مراسم بزرگداشت روز جهانی اوزون برگزار می‌شود. (ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=12534

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.