کل 26846
3

سیل و رانش زمین در اندونزی ده‌ها کشته بر جای گذاشت

  • کد خبر : 42117
  • 15 فروردین 1400 - 20:15
سیل و رانش زمین در اندونزی ده‌ها کشته بر جای گذاشت

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایرنا ، وقوع سیل و رانش زمین موجب کشته شدن بیش از ۳۰ نفر و زخمی یا مفقود شدن ۱۴ نفر در جزیره فلورس و تیمور-لست اندونزی شد.

به گزارش استرایتز تایمز اندونزی،  رادیتیا جاتی سخنگوی دفتر مدیریت حوادث BNPB این کشور در بیانیه ای اعلام کرد: دستکم ۴۹ خانواده در جزیره شرقی از مجمع الجزایر پراکنده اندونزی در این حادثه آسیب دیدند. بارندگی سنگین منجر به سیل و رانش زمین شد که در اثر آن در جزیره فلورس ۲۳ نفر کشته، ۹ نفر زخمی و ۵ نفر مفقود شدند. این در حالی است که در جزیره کوچک تیمور-لست گزارش مرگ ۸ نفر ثبت شده است.

وی افزود:” در بخش های شرقی جزیره فلورس در روستای لامانل دهها خانه در زیر گل ولای دفن شدند و خانه هایی هم توسط سیل از جا کنده شد. در جزیره آدونارا  یک پل فروپاشید و سقوط کرد و امدادگران با باران و بادهای شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

به گفته شاهدان عینی، حضور یک کودک دوساله در میان دستکم ۳ نفری که در رانش زمین در دیلی مرکز تیمور-لست کشته شدند قطعی شده است. در مرکز جزیره تیمور-لست از اواخر روز شنبه  نیروگاه های انرژی از کار افتادند و اقامتگاه ها توسط سیل و باران شدید از بین رفتند.

شبکه های اجتماعی از فروریختن ساختمان ها و غرق وسایل نقلیه در سیل خبر می دهند.

این در حالی است که سازمان آب و هوای اندونزی پیشتر اعلام کرده بود که طوفان موسمی استوایی به بخش جنوبی ساوو استریت در استان نوسا تنگارا و ساحل شمالی تیمور-لست نزدیک می‌شود و ممکن است موجب بارندگی های بیشتری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=42117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.