کل 26888
0

سیل در سیستان و بلوچستان به ۱۶۷۵ واحد مسکونی خسارت وارد کرد

  • کد خبر : 14574
  • 08 بهمن 1395 - 1:01

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: سیلاب چند روز اخیر در جنوب استان ضمن آسیب ۱۰ تا ۸۰ درصدی به هزار و ۶۷۵ واحد مسکونی موجب مرگ یک شهروند ۶۵ ساله خاشی براثر ریزش آور شد.

رضا اربابی اضافه کرد: بعد از ۲سال که سیستان و بلوچستان به عنوان کم بارش ترین استان کشور معرفی شده بود از عصر ۳۰ دی تا پنجم بهمن ماه شاهد بارندگی خوبی در جنوب استان بودیم به گونه ای که سبب بروز سیلاب و آبگرفتگی مسیرها، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر شهرهای جنوبی استان شد.

وی در ادامه گفت : این بارندگی ها که در برخی نقاط مانند توابع نیکشهر به ۱۶۴ میلی متر، کنارک ۱۴۳ میلی متر و دلگان ۱۱۵ میلی متر رسید مشکلاتی را نیز به همراه داشت به گونه ای که ۱۶ مسیرفرعی جنوب سیستان و بلوچستان بسته شد که با تلاش های نیروهای راهداری تاکنون ۱۲ مسیر بازگشایی و همچنان چهار مسیر بسته است.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین برق بیش از ۳۰ نقطه جمعیتی جنوب استان قطع شد که با حضور ۹۶ گروه کارشناس شرکت برق، برق تمامی این مناطق برقرارشد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: همچنین ۶ روستای در مسیر سیلاب جنوب استان در این مدت با جمعیتی بیش از ۱۰۰ خانوار به دلیل حوادث احتمالی تخلیه و افراد ساکن آن به مکان های امن انتقال داده شدند.

اربابی اضافه کرد: در این مدت هزار و ۱۸۶ خانوار استان با جمعیتی معادل پنج هزار و ۵۴۵ نفر نیز در چادر اسکان اضطراری داده شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت منازل هزار و ۶۷۵ خانوار استان دچار آسیب ۱۰ تا ۸۰ درصدی شد گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای بازسازی واحدهای مسکونی که در این سیلاب دچار خسارت شدند وام ۲۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد تعلق خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان در بخش های زیربنایی، واحدهای مسکونی، کشاورزی، قنوات و راههاست تیم های ارزیابی ستاد بحران استان در حال برآورد دقیق این خسارات هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان از روز نخست ضمن حضور همه نیروهای امدادی در مناطق مختلف استان نشست مدیریت بحران استان و شهرستان ها هر روز تشکیل و پیگیری اقدامات و تامین نیازهای منطقه بودند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.