کل 26809
1

سیل در بنگلادش؛ هزاران نفر در خانه‌هایشان حبس شده‌اند

  • کد خبر : 81114
  • 16 خرداد 1403 - 14:10
سیل در بنگلادش؛ هزاران نفر در خانه‌هایشان حبس شده‌اند

در پی جاری شدن سیل شدید در شهر «سلهت» بنگلادش، ۲۸ منطقه زیر آب رفته و ۱۰ هزار خانواده در خانه‌های خود محصور مانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا، به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه «سورما» به میزان خطرناک در پی بارندگی‌های شدید و زیر آب ماندن کانال‌های این شهر، سیل در مناطق کم‌ارتفاع رخ داده است.

در عین حال ارائه خدمات بهداشتی به دلیل جاری شدن سیل در بیمارستان دانشکده پزشکی «ماگ عثمانی»، بزرگترین بیمارستان سلهت مختل شده است.

بنابر گزارش «داکا تریبون»، مقامات اعلام کردند در این شهر پناهگاه‌های متعددی برای سیل‌زدگان مهیا و غذای خشک و آب سالم به آسیب دیدگان رسانده شده است.

 

 

از سوی دیگر بخش‌هایی از هند نیز در روزهای اخیر و پس وقوع طوفان در این منطقه، گرفتار سیل شده است. مقامات می‌گویند ۱۰ منطقه تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌ است.

خبرگزاری شینهوا به نقل از مقامات محلی روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد سیل‌های اخیر در ایالت «آسام» در شمال شرق هند بیش از ۶۰۰ هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده و جان دست‌کم ۱۸ تن را در این ایالت گرفته است. همچنین چندین نفر مفقود شده‌اند اما آمار دقیق آن هنوز مشخص نیست.

سیل در ایالت های دوقلوی آسام و مانیپورِ هند به دنبال باران های شدید در پی طوفان «رمال» که ماه گذشته بین سواحل بنگال غربی و بنگلادش رخ داد، به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=81114

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.