کل 26876
2

سیستم های غیر فعال لزوماً ایمن نیستند

  • کد خبر : 61171
  • 18 آبان 1401 - 21:09
سیستم های غیر فعال لزوماً ایمن نیستند

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGE

 

ایمنی فرآیند

نوامبر ۲۰۲۲

 

سیستم های غیر فعال لزوماً ایمن نیستند

ایمنی فرآیند - نوامبر 2022

در بامداد روز ۲۲ نوامبر ۲۰۰۶ مقارن ساعت ۲:۴۶ ، انفجاری مهیب در شهر دانورز، واقع در ایالت ماساچوست رخ داد. این انفجار تاسیسات و کارخانه تولیدی جوهر و رنگ را از بین برد ( شکل ۱) و علاوه بر شکستن شیشۀ ساختمان ها تا فاصله ۳ کیلومتری، مناطق مسکونی و تجاری مجاور را به کلی تخریب و یا متحمل آسیب زیادی نمود. در روز ۲۱ نوامبر ( روز قبل از حادثه) حدود ساعت ۱ بعد از ظهر، کارگران مخلوط کردن ۷۵۰۰ لیتر از مواد مشتمل بر حلال های شیمیایی را شروع کردند.

حدود ساعت ۳ بعد از ظهر، مدیر تولید شیر بخار (Steam) را باز کرد تا مخلوط را تا دمای ۹۰ درجه فارنهایت (۳۲ درجه سانتی گراد) گرم کند. در ساعت ۵ بعد از ظهر مدیر تولید به محل بازگشت و متوجه شد که دمای مخلوط حدود ۹۰ درجه فارنهایت است ولی به منظور جلوگیری از ته نشین شدن رزین های حل نشده، دستگاه همزن را خاموش نکرد. در ساعت ۶ بعد از ظهر آخرین نفر به محل مراجعه و سپس فن های جمع کنندۀ گرد و غبار، فن های خروجی و هواکش های تامین هوای تازه را خاموش کرده، درب ساختمان را قفل و محل را ترک کرد. با ادامه گرمایش، بخارات قابل اشتعال از داخل مخزن خارج شده و به علت عدم کارکرد سیستم های تهویه این بخارات درون ساختمان تجمع می یابد. در ساعت ۲:۴۶ بامداد، انفجار رخ داد و مقامات رسمی دستور دادند حدود ۳۰۰ نفر از ساکنین و ۱۰ محل تجاری منطقه حادثه را تخلیه نمایند. (منبع:گزارش شماره ۲۰۰۷-۰۳-I-MA مرکز بررسی حوادث آمریکا، ماه می ۲۰۰۸)

در بسیاری از نقاط جهان،معمولا پایان سال تعطیلاتی را به همراه دارد.احتمالا واحد یا بخش هایی از مراکز عملیاتی تعطیل می شوند تا موجودی را کاهش داده و یا به کارکنان خود اجازه مرخصی دهند. این امر می تواند به این مفهوم باشد که یک واحد در سرویس قرار ندارد، ولی مشابه این حادثه همچنان مواد خطرناکی در مخزن نگهداری می کند.

 

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “ سیستم های غیر فعال لزوماً ایمن نیستند ” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود نسخه انگلیسی

دانلود نسخه فارسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=61171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.