کل 26864
2

سه آتش نشان در آتش سوزی پارکینگ یک ساختمان مسکونی مصدوم شدند

  • کد خبر : 16277
  • 20 تیر 1395 - 12:44

سه آتش نشان در حین عملیات خاموش کردن آتش سوزی خودروها در پارکینگ ساختمان چهار طبقه مسکونی مجروح و روانه مراکز درمانی شدند.

به دنبال آتش سوزی درقسمت پارکینگ یک ساختمان مسکونی واقع دربزرگراه بسیج، خیابان پاسدار گمنام، ساکنان و همسایگان طی تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش نشانی تقاضای کمک فوری کردند که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی بی درنگ در ساعت ۲۲:۴۵ شب گذشته آتش نشانان ایستگاه های ۴۸ و ۱۱۷ و گروه های امداد و نجات ۲ و ۹ به همراه نردبان به محل حادثه روانه شدند. 

اکبر طالقانی افسر آماده منطقه ۸ آتش نشانی تهران درباره این حادثه بیان کرد: درپارکینگ یک ساختمان چهار طبقه مسکونی و درمجاورت یک خودرو سواری و نیز دو موتورسیکلت مقادیر قابل توجهی تینر، رنگ و اسپری چیده شده بود که به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شد و شعله های آتش در زمانی کوتاه به این وسایط نقلیه رسید. 

وی با اعلام این که با انفجار قوطی های اسپری، آتش به سرعت به تمامی پارکینگ سرایت کرد، افزود: آتش نشانان با توجه به کوچه های تنگ و باریک بناچار فاصله ۲۰۰ متری از محل توقف خودروهای آتش نشانی تا محل حادثه را لوله کشی کرده و همچنین با به همراه بردن چندین دستگاه خاموش کننده و بشکه های کف ویژه خاموش کردن آتش، به مقابله با این آتش سوزی پرداختند و از سرایت آن به چهار طبقه فوقانی این ساختمان جلوگیری به عمل آوردند.

طالقانی همچنین اظهار کرد: درادامه این عملیات، گروه امداد و نجات به دلیل دودگرفتگی شدید طبقات و واحد های مسکونی برای یافتن افراد گرفتار در میان دود و آتش، به جستجو پرداختند که خوشبختانه همه ساکنان از ساختمان خارج شده بودند. 

این افسر آماده آتش نشانی خاطر نشان کرد: در حین عملیات خاموش کردن این آتش سوزی سه نفر از پرسنل ایستگاه ۱۱۷ از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شدند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان سوانح سوختگی مطهری منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفتند. 

وی علت بروز این حادثه را سهل انگاری و استفاده نادرست از مایعات قابل اشتعال در پارکینگ و نشت بنزین از این وسایط نقلیه و درنتیجه ایجاد آتش سوزی ذکر کرد و گفت: تحقیقات بیشتر در این خصوص همچنان توسط کارشناسان آتش نشانی در حال انجام است.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.