کل 26880
1

سهم غیرعادلانه کشورها از پیامدهای تغییرات جوی

  • کد خبر : 19502
  • 20 بهمن 1394 - 8:46

نتایج یک مطالعه آشکار ساخت که سهم کشورهای مختلف جهان از پیامدها و اثرات سوء تغییرات جوی عادلانه نیست.

این مطالعه نشان می‌دهد بین کشورهایی که بیشترین سهم را در تولید گازهای گلخانه‌ای دارند و ملت‌هایی که بیش از همه در برابر پیامدهای تغییرات جوی آسیب‌پذیر هستند ناهماهنگی و نابرابری وجود دارد. 

بر اساس این بررسی، کشورهای با بیشترین سهم تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای در برابر تاثیرات سوء ناشی از تغییرات اقلیمی همچون افزایش بلایای طبیعی، تغییر زیستگاه‌ها، تاثیرگذاری بر سلامت انسان‌ها و فشار صنعتی حداقل آسیب‌پذیری را دارند. 

از سوی دیگر کشورهایی که حداقل میزان تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای را دارند ار این نظر آسیب پذیرتر هستند. اکثریت آسیب پذیرترین کشورها، کشورهای آفریقایی و جزیره‌ای کوچک هستند. این کشورها در معرض تغییرات جدی زیست محیطی همچون طغیان اقیانوسی و بیابانی شدن زمین‌ها قرار دارند. 

به طور کلی آن‌ها کشورهای کمتر توسعه یافته هستند و از منابع محدودی برای مقابله با این مشکلات برخوردارند. 

 «گلن آلتور»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کوئینزلند گفت: از این نظر نابرابری جهانی چشمگیری در نقاط مختلف دنیا وجود دارد و کشورهایی با بیشترین نقش در بروز تغییرات اقلیمی در برابر تاثیرات آن، کمتر آسیب پذیر هستند.

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، در این مطالعه مشخص شد از ۳۶ کشور با بالاترین حجم تولید گازهای گلخانه‌ای ۲۰ کشور از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، چین و بیشتر کشورهای غرب اروپا کمترین درصد آسیب‌پذیری را برابر پیامدها‌ی جوی دارند.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.