کل 26894
0

سالیانه ۳۵۰ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در کشور مصدوم یا معلول می شوند

  • کد خبر : 12953
  • 08 اردیبهشت 1398 - 12:48

 رئیس شورای سیاست گذاری جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: سالیانه ۱۶ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و ۳۵۰ هزار نفر نیز مصدوم یا معلول دائمی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،« محمد بخارایی» در مراسم روز ملی ایمنی حمل ‌ونقل اضافه کرد: به واسطه این روز باید به این باور برسیم که این حق هر کودک است که پدر و مادر خود را براثر سوانح رانندگی از دست ندهد و یا حق پدران و مادران ما است تا فرزندان خود را در سوانح رانندگی از دست ندهند. 

رئیس شورای سیاست‌گذاری جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت : آمارها حاکی است که سالیانه بر اثر سوانح رانندگی و مصدومیت یک میلیون نفر در کشور دچار فقر شدید و یا کاهش درآمد می‌شوند.

وی با بیان اینکه ایمنی در راه ها نیازمند عزم ملی است، اظهار داشت: این شعار شاید مهمترین فلسفه نام‌گذاری روز ملی ایمنی حمل ‌ونقل است تا با هم‌پیمانی کاربران و دست‌اندرکاران جاده در راستای بازشناسی اشتباهات منجر به وقوع سوانح رانندگی، اقدامات موثری انجام شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها خاطرنشان کرد: در روزهای ملی و بزرگ باید کارهای مهمی انجام شود و تجلیل از ایثارگران حوزه حمل‌ و نقل و ایمنی راه‌ها برای تقویت اراده ملی در راستای مقابله با سوانح رانندگی از این اقدامات بزرگ در این روز ملی است.

براساس این گزارش ، در ادامه برگزاری این مراسم از اقدام یک پلیس مامور راهور که هنگام بارش برف سنگین و کولاک در گردنه خوش‌ ییلاق به نجات سرنشینان خودروهای گرفتار در برف شتافت و از خدمات یک مامور راهدار وظیفه شناس سازمان راهداری به علت مسدود کردن آزادراه قزوین – رشت برای فراهم شدن شرایط فرود یک هواپیمای کوچک به دلیل خاموش شدن موتور دچار شرایط اضطراری شده بود، تجلیل شد.

همچنین در این مراسم که با حضور محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی برگزار شد، از اقدام یکی از شهروندان که با شکستن شیشه‌های یک اتوبوس سانحه دیده اقدام به خارج کردن مسافران از اتوبوس کرده بود و لحظاتی پس از خارج شدن تمام مسافران با بالا گرفتن زبانه‌های آتش منجر به انفجار اتوبوس شده بود تقدیر و تشکر شد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=12953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.