کل 26876
0

زلزله سوماترای اندونزی ۱۵ کشته و زخمی بر جای گذاشت

  • کد خبر : 16595
  • 14 خرداد 1395 - 1:44
زمین لرزه ای که به بزرگی ۶.۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح پنجشنبه جزیره سوماترا در غرب اندونزی را تکان داد یک کشته و ۱۴ مجروح برجای گذاشت.

یک مقام رسمی سازمان مقابله با بلایای طبیعی اندونزی کشته شدن یک نفر و جراحت ۱۴ تن دیگر را براثر این زمین لرزه که باعث آسیب رسیدن به تعدادی از اماکن مسکونی شد، تایید کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، این زمین لرزه ۶.۵ ریشتری هنگام طلوع آفتاب، ساکنان شهر بندری 'پادانگ' در سواحل غرب سوماترا را از خواب پراند و سراسیمه راهی خیابان ها کرد.  

لرزش های این زلزله که در حدود ۱۴۰ کیلومتری 'پادانگ' روی داد در سنگاپور نیز احساس شد، اما هشدار سونامی به همراه نداشت. 

شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور نیز به نقل از 'سوتوپو پورو نوگروهو' سخنگوی آژانس مقابله با بلایای طبیعی در 'پادانگ' اعلام کرد دو نفر به طور جدی براثر سقوط آوار مجروح شدند. 

۵۴ خانه و یک بیمارستان نیز براثر این زمین لرزه دچار آسیب شدند. جریان برق بعضی از نقاط پس از زلزله قطع شد، اما مدت کوتاهی پس از بازسازی، بار دیگر برقرار شد. 

اندونزی تجربه فعالیت مکرر زمین لرزه و فوران آتشفشان را دارد و زمین لرزه ای قدرتمند به بزرگی ۸.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) حدود سه ماه پیش همین منطقه را در سوماترای غربی لرزاند. 

کشور ۱۷ هزار جزیره ای اندونزی در جنوب شرق آسیا به دلیل قرار گرفتن بر روی کمربند زلزله آسیا اقیانوس آرام همواره در معرض ارتعاشات داخلی زمین قرار دارد که وقوع زلزله، رانش زمین و فوران آتشفشان از جمله بلایایی است که به بخش جدایی ناپذیری از زندگی مردم اندونزی تبدیل شده است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.