کل 26863
1

زخمی شدن ۵ نفر در پی واژگونی اتوبوس بین شهری در اصفهان

  • کد خبر : 14117
  • 13 فروردین 1396 - 0:50
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از واژگونی یک دستگاه اتوبوس بین شهری در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید خرازی حد فاصل خیابان امام خمینی و پل رباط و زخمی شدن راننده کمکی و ۴ سرنشین آن خبر داد.

محمد شریعتی بیان کرد  :حوالی ساعت ۷:۳۰ صبح امروز حادثه واژگونی اتوبوس بین‌شهری در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید خرازی حد فاصل خیابان امام خمینی و پل رباط به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان از ۳ ایستگاه آتش‌نشانی همراه با امکانات لازم از جمله خودروی تخصصی نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود : در این حادثه یک دستگاه اتوبوس بین‌شهری که  از مبدأ اهواز به اصفهان رسیده بود پس از تخلیه تعدادی از مسافرین در ترمینال صفه با ۱۲ سرنشین عازم ترمینال کاوه بوده که در مسیر یاد شده واژگون شده بود.

 مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در لحظات نخست وقوع این حادثه، تعدادی از سرنشینان از اتوبوس خارج شده تحویل عوامل اورژانس و به مراکز درمانی منتقل شدند اما تعدادی از آن هاهنوز هم، در اتوبوس مبحوس بودند که با تلاش  آتش‌نشانان و اکیپ امداد و نجات به سرعت عملیات خارج کردن مصدومین  آغاز شد.

 وی ادامه داد: در این حادثه ۴ نفر  دچار مصدومیت شدند، راننده دوم نیز که در حال استراحت در داخل کابین  خواب اتوبوس بود کاملا بین اتوبوس واژگون شده و گارد ریل گیر کرده بود که آتش نشانان توانستند با عملیاتی سریع و دقیق، برش قسمتهای از اتوبوس و گارد ریل را با استفاده از ست های هیدرولیک از بین آهن پاره ها زنده خارج کردند که البته متأسفانه به علت شدت برخورد از ناحیه  هر دو پا (مچ و ران) دچار قطع عضو شده بود که  به عوامل اورژانس حاضر در محل، تحویل داده شد.

شریعتی یادآورشد: با توجه به لغزندگی جاده و احتمال حوادث ثانویه باسرعت هرچه تمام تر، اتوبوس توسط عوامل حاضر در محل و جرثیقل ها به حالت اولیه بازگردانده شد و در ساعت ۹:۳۷ عملیات به پایان رسید و به عوامل پلیس راهور برای بررسی بیشتر تحویل داده شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه همشهریان به خصوص رانندگان شهری و بین شهری باید بدانند که رعایت دقیق و همه جانبه موارد ایمنی و قوانین و مقررات رانندگی می تواند ضمن پیشگیری از بروز حوادث این چنین، لحظات شاد و به دور از خطری را برای همگان به دنبال داشته باشد.(ایمنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.