کل 26847
3

🎥 رعایت نکات ایمنی قبل از سرویس کولرهای آبی

  • کد خبر : 81105
  • 16 خرداد 1403 - 12:25
🎥 رعایت نکات ایمنی قبل از سرویس کولرهای آبی

هر ساله با شروع فصل گرما و راه اندازی وسایل سرمایشی از جمله کولرها، حوادثی نظیر برق گرفتگی رخ می‌دهد که بسیاری از آن‌ها به علت رعایت نشدن برخی نکات ایمنی در هنگام نصب، سرویس، تعمیر و راه‌اندازی غیر اصولی کولر‌های آبی است.

برق گرفتگی شایع‌ترین خطر در زمان راه اندازی کولر‌های آبی است. به دلیل اتصال مستقیم کولر‌های آبی به برق، احتمال برق گرفتگی افراد هم افزایش می‌یابد که این موضوع رعایت نکات ایمنی در زمان راه اندازی این نوع کولر‌ها را دوچندان می‌کند.

هنگام سرویس کولر‌ها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی‌تجربگی قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و دچار برق گرفتگی می‌شوند.

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

در کولر‌های آبی، به دلیل وجود آب که رسانای خوبی برای جریان برق است، احتمال برق گرفتگی بالا می‌رود، از این رو بهتر است برای انجام این کار از افراد متخصص و تعمیرکاران مجاز کمک گرفته و همچنین از قطع کامل برق و بی‌برق شدن کولر اطمینان حاصل کنید.

تجهیز ساختمان به سیستم ارت مناسب و نصب کلید محافظ جان بعد از سیستم برق، از دیگر موارد ایمنی در هنگام نصب کولر‌های آبی است. شهروندان باید مراقب باشند، هنگام انجام سرویس سالانه کولر، آب روی سیستم برق موتور و پمپ ریخته نشود، زیرا خطر ایجاد اتصالی، برق گرفتگی و حریق کولر وجود دارد.

نصب سایبان نیز از جمله اقدامات موثر در افزایش راندمان کولر‌های آبی است که با نصب سایبان روی کولر‌های آبی ضمن صرفه جویی در مصرف آب و برق، جریان باد کولر نیز خنک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=81105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.