کل 26881
2

رانش زمین در اندونزی ۱۳ قربانی گرفت

  • کد خبر : 14979
  • 18 آذر 1395 - 22:38

رانش زمین در منطقه 'لیباک' استان 'بانتن' در اندونزی که پس از باران شدید در این منطقه رخ داد باعث کشته شدن ۱۳ نفر شد.

کپراوی' رئیس سازمان مدیریت بالایی طبیعی در این منطقه روز پنجشنبه اعلام کرد که همه قربانیان این حادثه در این منطقه دره ای سکونت داشته اند. 

۱۱ نفر از این قربانیان فعالان بخش معدن بودند که به صورت غیرقانونی در پارک ملی کوه 'میست سالاک' فعالیت می کردند و دو نفر دیگر نیز از اهالی روستاهای واقع شده در این منطقه بودند.  

براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، در حال حاضر تیم مشترکی متشکل از ارتش، پلیس و داوطلبان در حال تخلیه یک معدن غیرقانونی طلا هستند که به دلیل شیب زیاد و تپه ای بودن امکان رفت وآمد در آن به سادگی وجود ندارد. 

رئیس سازمان مدیریت بالایی طبیعی منطقه 'لیباک' اظهار امیدواری کرد که تخلیه این منطقه که احتمالا شمار بیشتری از قربانیان در آن وجود دارد به آرامی ادامه یابد. 

با توجه به نوع فعالیت های معدنی و همچنین موقعیت جغرافیایی این منطقه اندونزی احتمال افزایش قربانیان وجود دارد، از این رو تیم های امداد و نجات در حال تلاش برای پاکسازی مناطق مختلف هستند. 

منطقه 'لیباک' از استان 'بانتن' با مساحت سه هزار و ۴۲۶ کیلومتر مربع شامل ۲۸ ناحیه است که بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر در آن زندگی می کنند. 

رانش زمین از جمله بلایای طبیعی اندونزی محسوب می شود که از گذشته تاکنون همواره قربانیان زیادی گرفته است. به عنوان مثال در سال ۱۹۱۹ رانش زمین در 'کلود' در 'جاوای شرقی' باعث کشته شدن ۵ هزار و ۱۱۰ نفر و تخریب ۱۰۴ روستا شد. 

در سال های اخیر نیز در سال ۲۰۰۴ رانش زمین در 'سولاواسی جنوبی' باعث کشته شدن ۳۲ نفر شد. سال ۲۰۱۴ نیز رانش زمین در روستای 'جمبلونگ' در 'جاوا' ۹۳ نفر را به کام مرگ کشاند و ۲۳ نفر نیز ناپدید شدند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.