کل 26883
3

ذوب شدن یخچال‌های رشته کوه‌های هیمالیا سریع‌تر از پیش بینی‌ها

  • کد خبر : 69179
  • 06 تیر 1402 - 21:32
ذوب شدن یخچال‌های رشته کوه‌های هیمالیا سریع‌تر از پیش بینی‌ها

دانشمندان می‌گویند آب شدن یخچال‌های برف و یخ در رشته کوه‌های هیمالیا با سرعت ادامه دارد و با روند کنونی، تا پایان این قرن، فقط حدود یک چهارم این یخچال‌ها باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که روند ذوب شدن یخچال‌های رشته کوه‌های هندوکش و هیمالیا به شکلی ادامه دارد که ممکن است این یخچال‌ها تا پایان قرن حدود ۷۵ درصد حجم خود را به علت گرمایش زمین از دست بدهند.

مرکز بین المللی برای توسعه منسجم کوهستان‌ها می‌گوید این امر می‌تواند باعث جاری شدن سیل‌های خطرناک و کمبود آب برای ۲۴۰ میلیون انسانی شود که در این مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند که این امر شامل قله مشهور تومالوما نیز می‌شود که با نام اورست و کی ۲ نیز شهرت دارد.

این تحقیقات نشان می‌دهد ذوب یخ‌ها به صورتی چشمگیر سرعت گرفته است و اکنون ۶۵ درصد سریع‌تر از چیزی که پیش‌تر و در دهه‌های قبل شاهدش بودیم، جریان یافته است.

دانشمندان درباره اینکه تغییرات اقلیمی چه تغیری بر مناطق دور افتاده دارد، اختلاف نظر دارند، ولی تصاویر ماهواره‌ای که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، به افزایش تلاش‌ها برای دست یافتن به تصویری کامل‌تر کمک کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=69179

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.