کل 26876
3

خفگی به علت استنشاق گاز سمی سولفید هیدروژن (H2S)

  • کد خبر : 69859
  • 30 تیر 1402 - 19:37
خفگی به علت استنشاق گاز سمی سولفید هیدروژن (H2S)

توضیحات :

خفگی به علت استنشاق گاز سمی سولفید هیدروژن (H2S)

در ساعت ۱۳ روز قبل از حادثه، تعمیرات اساسی مخزن بهره برداری (Production tank) با انجام عملیات ایزولاسیون شیرهای نفت ورودی و خروجی و شیر گاز خروجی از مخزن توسط پیمانکار آغاز می گردد.

پس از انجام ایزولاسیون، به منظور تخمین میزان لجن نفتی موجود در کف مخزن، دریچه آدم رو مخزن باز می شود و داخل مخزن رؤیت می گردد، سپس این دریچه به طور موقت (با چهارمهره) بسته می شود و به منظور جلوگیری از ایجاد خلأ در اثر کاهش فشار داخلی مخزن به واسطه مواجهه با دمای سرد در شب و در نتیجه تغییر فرم مخزن آن، دریچه فوقانی مخزن (۱۶ اینچ) عصر بازمی گردد.

ساعت ۸ صبح روز حادثه، ۳ نفر از نیروهای پیمانکار وارد واحد می شوند و به دلیل عدم حضور سرپرست بهره برداری کارخانه جهت صدور و تائید پروانه و ناظر تعمیرات اساسی جهت دریافت تائید پروانه در واحد بهره برداری، پروانه کار صادر نمی شود. نیروهای پیمانکار به مخزن مراجعه و با حفر گودالی در نزدیکی مخزن اقدام به آماده سازی مقدمات کار می نمایند و در ادامه اقدام به بازنمودن دریچه آدم رو می کنند که به دلیل وجود گاز سولفید هیدروژن زیاد، ۳ نفر از کارکنان پیمانکار دچار گازگرفتگی می شوند که یکی از آنها به دلیل شدت گازگرفتگی فوت می نماید و دو نفر دیگر نیز مصدوم می شوند.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “خفگی به علت استنشاق گاز سمی سولفید هیدروژن (H2S)” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=69859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.